Компанія Meta, відома своїми розробками в галузі штучного інтелекту, представила новий набір інструментів, який дозволить роботам відчувати світ через дотик. Ця технологія може значно розширити можливості роботів, зробивши їх більш корисними у різних ситуаціях, включаючи маніпуляції та взаємодію з тендітними об’єктами.
Технологія сенсорного розпізнавання Sparsh дає ШІ спосіб визначати тиск, текстуру та рух без потреби у великій базі даних. Це схоже на те, як людина може відчувати в темряві і описувати відчуття, навіть не знаючи, чого торкається.
Для передачі інформації про дотики в модель ШІ, Meta об’єдналася з компанією GelSIght, щоб створити роботизований кінчик пальця Digit 360. Датчики Digit 360 дуже чутливі, дозволяючи не тільки визначати деталі об’єкта, але і регулювати тиск для виконання завдання, такий як підйом або обертання об’єкта.
Для решти роботизованої руки Meta співпрацювала з Wonik Robotics під час створення системи Plexus, яка розподіляє кілька сенсорних датчиків по всьому пристрою. Meta* стверджує, що Plexus може імітувати людський дотик достатньо для роботи з крихкими або «незручними» предметами.
«Людська рука чудово передає мозку інформацію про дотики через шкіру від кінчиків пальців до долоні. Це дозволяє активувати м’язи руки при прийнятті рішень, наприклад про те, як друкувати на клавіатурі або взаємодіяти з занадто гарячим об’єктом. Досягнення втіленого ШІ вимагає аналогічної координації між тактильним сприйняттям та моторною активацією на руці робота», — пояснили розробники у своєму блозі.
Ця технологія може мати безліч застосувань, включаючи розробку роботизованих хірургічних асистентів, здатних відчувати найдрібніші зміни в тілі та реагувати швидше, з точними, але акуратними рухами, що відповідають або перевершують людські реакції. Вона також може бути корисною у виробництві делікатних пристроїв без їх поломки та поліпшення координації між кількома роботизованими руками. Крім того, це може зробити віртуальні переживання реальнішими для людей — з розумінням того, як мають відчуватися об’єкти та середовища, які використовуються для інформування.
Використання ІІ для імітації дотику для роботів – не єдиний людський досвід, який ІІ імітує для механізмів. Дослідники з Університету Пенсільванія нещодавно продемонстрували, як моделі, пов’язані з електронною мовою, можуть імітувати почуття смаку досить добре, щоб помічати крихітні відмінності у смаку. Тим часом компанія Osmo навчила моделі імітувати нюх, який набагато кращий, ніж у людини. Компанія продемонструвала, як її ІІ може аналізувати запах досить точно, щоб навіть відтворити його з нуля, вибираючи та комбінуючи хімічні речовини без втручання людини.