Експериментальний надзвуковий літак Х-59 уперше запустив двигуни
Експериментальний надзвуковий літак Х-59 уперше запустив двигуни

Експериментальний надзвуковий літак Х-59 уперше запустив двигуни

NASA у співпраці з Lockheed Martin розробляє надзвуковий літак X-59, здатний долати звуковий бар’єр з мінімальним шумовим ефектом, що відкриває нові можливості для швидкісних пасажирських перевезень над сушею.

Літак X-59 призначений для крейсерського польоту на висоті близько 17 000 метрів зі швидкістю, що в 1,4 раза перевищує швидкість звуку. На ньому встановлено модифікований двигун F414-GE-100 компанії General Electric, який є варіантом турбовентиляторної лінійки F414, що широко використовується у військовій авіації, зокрема на винищувачах F/A-18 Super Hornet. Така потужна силова установка забезпечує X-59 необхідні швидкісні характеристики для надзвукових польотів.

Унікальна конструкція X-59 орієнтована на мінімізацію шуму від звукового удару, що дозволить літаку безпечно та майже непомітно для мешканців долати звуковий бар’єр над густонаселеними районами. Спеціальна витягнута форма носової частини, яка нагадує дзьоб і має довжину 11,5 метрів, сприяє зниженню інтенсивності шуму до рівня слабкого хлопка, подібного до закриття дверей автомобіля. Для компенсації обмеженого огляду, спричиненого довгим носом, літак оснащений системою зовнішнього огляду XVS, яка передає зображення з камери на дисплей у кабіні пілота.

Перші випробування X-59, включаючи перевірку герметичності, працездатності гідравлічної, електронної та кліматичної систем, пройшли успішно. Інженери Lockheed Martin спочатку тестували двигуни на низьких обертах без запалювання, а згодом виконали повний запуск із використанням палива. Поточна фаза випробувань передбачає перевірку роботи систем у різних змодельованих умовах, після чого інженери перейдуть до руліжних тестів, де оцінять роботу гальмівної системи та поведінку двигунів на злітно-посадковій смузі.

Вдалі результати цих випробувань наблизять X-59 до першого польоту, що стане важливим кроком на шляху до відновлення надзвукової пасажирської авіації. Успіх проєкту дозволить скоротити час польотів над сушею, що може мати значний вплив як на комерційні авіаперевезення, так і на роботу служб екстреної допомоги. Надзвуковий X-59 стане важливим інноваційним етапом у розвитку авіаційної технології, що здатна змінити сучасні підходи до швидкісних подорожей.

Джерело матеріала
loader
loader