Обстріли, блекаути, лякаючі новини – а на прилавках вже повно новорічного декору. І українці, незважаючи на труднощі, а скоріше всупереч їм, прагнуть прикрасити дім до зимових свят. Особливо якщо в сім'ї є діти.
Про нові ялинкові прикраси, про найпопулярніші іграшки та про те, як вони посилюють віру в Перемогу, Коротко про розповіла засновниця бренду "Різдвяні історії" Марина Гукасова.
«Непереможні» - у топі продажів
Марина Гукасова з «Серцем України». Фото: ФБ Марина Гукасова
- Марино, торік найпопулярнішими іграшками стали «Воїн світла» та «Захисниця» і ваша колекція новорічних іграшок, в якій відбивалася віра у перемогу. Чи змінилися тенденції цього року?
- Цього року ми зробили величезний асортимент українських тематичних іграшок, відроджуємо традиції. Але, як і раніше, надихаємося вірою у нашу перемогу – багато в чому наші іграшки про це.
- Чи можете описати, як сьогодення вплинуло на ялинкові прикраси?
- Нас часто про це запитують. Ми, звичайно, не залишаємось осторонь подій у країні. Як тільки змогли повернутися до роботи після початку повномасштабної війни, зробили «Серце України», потім «Воїна світла». Коли наші пішли у контрнаступ – створили «Захисника» та «Захисницю», херсонський кавун, “Рідну хату, рідний дім”. Все це ми зібрали у колекцію “Історія життя на новорічній ялинці”.
- Із новинок у цій серії щось з'явилося?
- Так, наша нова та моя найулюбленіша іграшка – “Непереможні”. Хлопець і дівчина у традиційних українських костюмах зображені у танці. Ця пара символізує надію на краще майбутнє, любов один до одного та до своєї батьківщини.
Коли готувалися до цього сезону, сподівалися на перемогу, що вона настане до Нового року, і "Непереможні" будуть на наших ялинках. Але навіть якщо Перемога буде пізніше, натомість іграшки у нас уже готові, вони чекатимуть свого часу та місця на ялинці. Для мене це основна іграшка, на яку ми орієнтуємось. Плануємо її продавати незалежно від пори року.
- А які іграшки особливо популярні сьогодні чи про це ще зарано говорити?
- Вже можна казати. Це іграшки “Рідна хата, рідний дім”, “Кум” та “Кума”, “Непереможні”. Останніх ми презентували нещодавно, але вони вже б'ють усі топ продажів. Тому можна зробити висновок, що, як і раніше, людям найцікавіші іграшки про українців та українське.
Серед куль є ще такий колекційний набір – «Українець» та «Українка» від бренду "Незламні". Фото: instagram.com/rizdviani_istorii
Багато іграшок ми присвятили жінці
- І що є з традиційно українського?
- З новинок – у нас з'явився "Мольфар". Для тих, хто поважає та зберігає сімейні цінності, створює тепло та затишок у будинку.
З'явилася у нас і «Кума-пані». "Кум" уже був, а "Куму" ось тільки створили. "Кума" – господиня дому. Це іграшка про нашу традиційну господарність та жіночність. Коли ми створювали цю прикрасу, детально продумували, якою вона буде, її характер, манери, зовнішність…
До речі, якщо раніше у нас було багато іграшок, присвячених чоловікам, - мисливець, дайвер, рибалка, то цього року багато ялинкових прикрас ми присвятили жінці. Наша "Кума" якраз про таку жінку, яка може банкою огірків збити дрон. Вона ще трохи з прищуром та веселою усмішкою, руки в боки – це про те, як наші жінки тримають усе на собі.
Є фігурка «Подоляночка» – дівчина в українському народному вбранні, теж для тих, хто хоче зберегти сімейні цінності.
Ще одна новинка цього року – дівчинка-дзен. Ця іграшка - про жіночий стан. Вона про те, що в собі зберігаємо рівновагу і гармонію, незважаючи на ракети, шахеди за вікном та інші неприємності. Наша дівчинка - про гармонію та жіночність. Як би не було складно, ми продовжуємо жити життя.
Скляні кулі, розписані вручну: від "Шевченка" до "Петриківки"
- На українську тематику ми також маємо скляні кулі ручної роботи. Ось, наприклад, унікальна колекція скляних ялинкових кульок “За мотивами картин Тараса Григоровича Шевченка” від художниці Лариси Ахундової. Ця колекція присвячена нашій культурі та спадщині, якою ми можемо пишатися.
(До речі, сама художниця розповідала у соцмережах, що на розмальовування однієї кулі у неї йде від 1,5 до 2 годин. Але при цьому ще має бути і відповідний настрій. - Ред.)
Ще з новинок – «Кобзар-охоронець» - козак із крилами ангела грає на бандурі.
Також ми продовжуємо поповнювати і колекції минулих років: той самий «Петриківський розпис» (цього року він дуже гарний), також ми поповнили торішню колекцію «Регіони України».
- А що ще є новенького?
- З більш звичних іграшок – колекція цукерок. Її дизайнери розробляли ще торік, а цього року зробили продовження.
З іграшкових казкових новинок - "Мама-ведмідь", "Папа-ведмідь" та "Ведмежата". Вони символізують сім'ю, яка збирається на свята біля ялинки. Можна зібрати сім'ю, як у себе – у когось є одна дитина, у когось дві, у когось три, тому й наші іграшки можна докуповувати. Наші ведмедики символізують домашній затишок і влаштовують посиденьки біля ялинки. Можна купувати по одній іграшці, а можна зібрати сім'ю ведмедів.
З «їстівних» новинок у нас також є грибочки - "Мухоморчики", "Маслючки".
- Якщо порівнювати з попередніми роками, люди зараз цікавляться іграшками більше чи менше?
- Справи у нас, принаймні, кращі, ніж минулого року. І хоча багато українців виїхали, наші люди замовляють іграшки за кордон. Протягом року їх відправляли поштою.
Працювали цього року і влітку, і навесні. Раніше ми починали продавати іграшки з перших чисел жовтня, а після початку великої війни – в останній момент перед святами. Цього року продаж триває постійно, як ми хотіли, а не лише два місяці перед сезоном. Ми весь рік готувалися до зимових свят – команда працює, дівчатка малюють. І зараз робота вирує. Вже займаємось каталогами 2025 року.
- Чи вистачає іграшок на всіх?
- У нас уже є позиції, за якими ми бачимо, що не вгадали із кількістю: вони закінчуються. Наприклад, нашої "Змії", символу 2025 року, може не вистачити до кінця року. Але зупинятися не збираємось – аж до нашої Перемоги.
А ось і "Змія" – символ 2025 року. Фото: rizdviani-istorii.com.ua
На тему
А на верхівці – восьмикінцева зірка
Марина Гукасова каже, що цього року вирішили повернути на вершину ялинки восьмикутну зірку. Цьому й присвятили офлайн-проєкт «Маєток різдвяних історій». Тут можна переглянути нові іграшки, побувати на майстер-класі, а також дізнатися багато нового. Наприклад, про наші традиції.
– Багато українців не розуміють, чим краще прикрасити верхівку ялинки – хтось розміщує тризуб, хтось інші прикраси, а ми повертаємо восьмикінцеву зірочку. Вона символізує народження Христа: така зірка була у небі на Різдво і освітлювала шлях царям, які несли Господу свої дари.
Восьмикінцева зірочка також пов'язана з трояндою вітрів, а ще символізує наші життєві шляхи, які ми вибираємо. Розповідаємо нашим гостям, що колись різдвяна зірка була нашою супутницею, з нею ходили колядувати, розташовували її над вертепом.
За словами Марини Гукасової, коли прийшла радянська влада, восьмикутну зірку прибрали з ужитку – замість неї з'явилася п'ятикутна зірка. А сьогодні, повертаючи таку зірку на верхівку, ми відроджуємо наші традиції.
- Торік у нас на ялинках не було жодної верхівки. Зовсім нічого. Цього року ми додаємо восьмикінцеву зірку. Навколо неї будуємо розповідь про те, чому її важливо повернути на ялинку. А далі вона буде з нами постійно і вже не зникатиме.
Сама зірка зроблена із соломи. Поки ми її представляємо лише у «Маєтку…», але в майбутньому плануємо зробити зірку зі скла. Вона ще не готова до продажу, є певні труднощі, за задумом вона з'явиться у новому році.
Восьмикінцеву зірку – на верхівку ялинки. Фото: instagram.com/rizdviani_istorii
Конкретно
Де можна подивитися та купити іграшки від «Різдвяних історій»
- "Маєток різдвяних Історій" - Київ, Петропавлівська Борщагівка, вул. Весняна, 25, щоденно з 10:00 до 20:00.
- "Фабрика мрій" - Київ, "Експоцентр України" (ВДНГ), вул. Академіка Глушкова, 1. Павільйон 2. Щоденно з 10:00 до 20:00.