В Україні серед вчителів-предметників мало молоді. Кількість педагогів до 30 років порівняно з іншими віковими групами найстрімкіше зменшується: упродовж останніх двох років на 22%. Кількість вчителів віком 41–50 років зменшилася на 15%, зазначає засновниця громадської спілки "Освіторія" Зоя Литвин у статті "Чому в школах бракує вчителів? Результати дослідження".
Авторка вказує, що існує ризик подальшого старіння викладачів: оскільки вчителі старшого віку виявляють більшу готовність у довготривалій перспективі працювати в школі, ніж їхні молодші колеги. Литвин повідомляє, що серед педагогів віком 46–55 років таких 71%, а серед освітян до 25 років — 42%.
"Здавалося б, у нас є потенціал поповнення вчительських лав — щороку під час вступної кампанії чимало абітурієнтів обирають педагогічні спеціальності. Проте є кілька "але", - наголошує вона.
Під час вступної кампанії в абітурієнтів виникає чимала кількість запитань щодо престижу професії педагога та її рівня оплачуваності. Литвин пояснює, що через це абітурієнти, які мають високі бали, не шикуються в чергу для вступу до педагогічних закладів вищої освіти. Унаслідок цього на педагогічні професії знижується середній вступний бал.
Авторка статті наводить приклад, що в 2023/2024 навчальному році серед педагогічних спеціальностей було зафіксовано найвищий вступний бал на бюджет на гуманітарні спеціальності, зокрема, середня освіта (англійська мова і зарубіжна література) — 167, а на міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії — 189 балів. Водночас найнижчий вступний бал мали студенти технічних спеціальностей: середня освіта (технології та природничі науки) — 143 бали.
Зоя Литвин також розповіла,яких вчителів-предметників найбільше не вистачає в українських школах.