Шведська авіаційна компанія Heart Aerospace планує випробувати найбільший у світі повністю електричний літак вже наступного року. Очікується, що ця подія дасть поштовх для розвитку сталих авіаперевезень. Компанія збирається випробувати свій прототип у міжнародному аеропорту Платтсбурга на півночі штату Нью-Йорк.
Перший політ Heart Experimental 1 (Heart X1) знаменує собою ключовий крок у розробці ES-30 – це гібридно-електричний пасажирський літак на 30 посадкових місць. Компанія розробляє електричний літак ES-30, щоб в перспективі скоротити викиди вуглекислого газу та експлуатаційні витрати та забезпечити при цьому тихіші та екологічніші авіаперевезення.
“Електричні комерційні літаки мають потенціал для зниження операційних витрат американських авіакомпаній, створюючи потужну можливість для відновлення регіональних повітряних маршрутів, які стимулюють місцеву економіку, розвивають туризм і покращують доступ до міських вузлів”, – повідомив співзасновник і генеральний директор Heart Aerospace Андерс Форслунд.
ES-30 – це гібридно-електричний літак, розроблений для забезпечення балансу між ефективністю та стійкістю. Він здійснюватиме короткі авіаперельоти виключно на електриці, досягаючи нульового рівня викидів, але у випадку довших відстаней переходитиме у гібридний режим. Він використовуватиме турбогенератори для збільшення дальності польоту.
Оснащений чотирма електричними пропелерними двигунами, електричний літак отримуватиме енергію від акумуляторів BAE Systems або турбогенераторів, що працюють на авіаційному паливі, залежно від відстані. Призначений для перевезення 30 пасажирів, ES-30 може подолати 200 км на одній лише електроенергії після 30-хвилинної зарядки. Активація генераторів на крейсерській висоті збільшує дальність польоту до 400 км, а зменшення навантаження до 25 пасажирів дозволяє подолати відстань навіть до 800 км.
Новий електричний літак також працює значно тихіше, ніж традиційні літаки. Його електродвигуни забезпечують миттєву потужність, і він може злітати зі злітно-посадкових смуг завдовжки всього 1100 м. Це дозволяє літаку працювати з менших аеропортів. ES-30 може обслуговувати невеликі населені пункти, сприяючи розвитку місцевої економіки та туризму. Крім того, він має комфортабельний, просторий салон, а пасажири можуть брати з собою багаж вагою до 25 кг. Компанія стверджує, що гнучка система ES-30 робить його придатним для різноманітних маршрутів, поєднуючи екологічні переваги з практичними рішеннями для подорожей.
Повномасштабний демонстраційний літак Heart X1 має розмах крил 32 м, що відповідає розміру та конфігурації ES-30. Спочатку він пройде обширні наземні випробування, включаючи зарядку, руління і роботу на асфальті, щоб перевірити його системи перед першим польотом. Перший повністю електричний політ Heart X1 запланований на I кв. 2025 року.
Після цього Heart Aerospace розробить передсерійний прототип Heart X2, що включатиме вдосконалення, отримані під час випробувань X1. Перший гібридно-електричний політ Heart X2, запланований на 2026 рік, перевірить електричну та турбогвинтову силову установку для збільшення дальності польоту та експлуатаційної гнучкості. Heart Aerospace планує ввести ES-30 в комерційну експлуатацію до 2028 року. До того часу літак має пройти ретельні випробування на відповідність стандартам безпеки, продуктивності та екології.