Цілих три роки «Рено Україна» зберігала мовчання. Як для одного з лідерів вітчизняного ринку неприпустимо довго. Немов би вибачаючись, минулого тижня імпортер презентував одразу три новинки, які у 2025 році повністю оновлять модельний ряд легковиків бренду.
«Ромб» повернувся до того, що у нього виходить найкраще — маленькі автомобілі lowcost-сегмента. Всупереч прийнятій у 2020 році концепції виходу із бюджетного масс-маркету Renaulution. А оскільки бренд знов дотримується конструкторського принципу «нічого зайвого» і в ціноутворенні, ніщо не повинно завадити Renault повернути собі лідерство на нашому ринку.
«З повністю новим модельним рядом Renault має амбіції повернути собі стабільне 1-е місце на українському ринку легкових автомобілів у новому році», — заявив на пресконференції генеральний директор «Рено Україна» Даніель Філіп.
Renault Taliant
Останні років п’ятнадцять Logan став для нашого ринку таким самим народним автомобілем, яким на зміні століть був Lanos. Завдяки низькій ціні та мінімальній вартості володіння він був нарозхват і в приватному секторі, і у підприємців, і у держустанов. Але у 2020-му завод Dacia в румунському Пітешті зняв Logan другого покоління з виробництва. І в модельній лінійці утворилася прогалина, яку покликаний закрити саме Taliant. Він створений на тій самій модульній платформі CMF-B LS, але якщо Logan відлякував пересічною зовнішністю, то неофіт приваблює стилем а-ля Renault Megane. Taliant намальований у новій фірмовій парадигмі з 2-поверховою фронтальною оптикою, «динамічним силуетом» і зі складною пластикою капота і боковин.
Цікаво, що не дивлячись на абсолютно нову, куди більш обтічну зовнішність, 5-місний седан зберіг рекордний для В-класу 510-літровий багажник з не менш рекордною глибиною в 1065 мм. Оснащення салону стало значно багатшим: тут і мультимедійна система з 8-дюймовим дисплеєм, і камера заднього огляду, і функція реплікації смартфона, і карта-ключ hand free.
А ось під капотом все куди банальніше: 1-літрова стосильна «турботрійка» з розподіленим впорскуванням бензину і 5-ступенева «механіка». У цій конфігурації комплектація authentic обійдеться в 704,9 тис. гривень (629,9 тис. гривень за програмою Renault Бонус).
Імпортер упевнений, що Taliant стане на нашому ринку найдоступнішим седаном з «автоматом». Під АКП мається на увазі безступінчастий варіатор, причому для CVT-версії крутильний момент двигуна знижено зі 160 до 142 Нм.
Двопедальна версія обійдеться в 764,9 тис. гривень (689,9 тис. гривень за програмою Renault Бонус). І це справді пропозиція по низу ринку. Інша справа, що в сегменті седанів В-класу майже не залишилося гравців. І так, Taliant вже доступний для попереднього замовлення, старт продажів намічений на січень.
Renault Duster
А ось другого новачка особливо представляти немає потреби — по суті це єдиний бюджетний позашляховик, на якому не страшно підлаштовуватися в кільватер «ниві». Третє покоління побудовано на модерновій платформі CMF-B, що відкрило двері для застосування більш сучасних технологій активної та пасивної безпеки, мультимедіа та водійських асистансів.
Duster нарешті отримав кольорову цифрову 7-дюймову приладову панель, мультимедійну систему openR з акустикою Arkamys 3D з шістьма динаміками, підтримкою Apple CarPlay та Android Auto і 10,1-дюймовим сенсорним дисплеєм, на який виводиться картинка з чотирьох камер кругового огляду.
Кросовер став ще габаритним, кліренс — більшим, а салон — комфортнішим. Окрему увагу інженери приділили місткості та зручності завантаження-розвантаження, розширивши багажний отвір. Корисний об’єм трюму зріс з 478 до 542 літрів, а при складених спинках другого ряду він збільшується до 1651 л.
Зовнішність змінилась кардинально, особливо з огляду на мінімальну різницю між «дастерами» першої та другої ітерацій.
Погано тільки одне — Duster втратив свій головний козир, повнопривідну версію з дизелем і механікою, про яку йшлося вище. До речі, зараз дилери активно «розпродають склади» і її можна купити за 932,5 тис. гривень.
У третій же генерації трансмісія 4х4 буде доступна тільки в дорогих версіях з MHEV-гібридом (1200 куб. см., 130 к.с., 230 Нм) за ціною від 969 тис. гривень. Заспокоює хоча б те, що імпортеру вдалося стримати зростання цін, не переступивши психологічно важливий бар’єр в 1 млн гривень.
Передньопривідні «дастери» отримали бензинову (Tce, 1300 куб. см., 150 к.с., 250 Нм) і дизельну (dCi, 1500 куб. см., 115 к.с., 250 Нм) «турбочетвірки». Які будуть працювати з 6-ступовою МКП та з 7-діапазонним «роботом» EDC відповідно. Дизельна версія в комплектації authenic оцінена в 829,9 тис. гривень, бензинова — у 854,9 тис. гривень.
Як і Taliant, Duster збирається в Румунії, на заводі Dacia. Стіл замовлень уже відкритий, але відвантаження почнеться тільки після різдвяних та новорічних свят. Мабуть, тоді стане відомим і прайс-лист на топове виконання Techno.
Найпростіше повнопривідний Duster відрізнити за формою переднього бампера. Для поліпшення геометричної прохідності він «підрізаний», тоді як на монопривідних моделях більш розвинений на догоду кращій аеродинаміці. У результаті при кліренсі, що підріс до 217 мм, кути в’їзду/з’їзду зросли до 31 і 36 градусів відповідно.
Renault Kardian
Третя новинка куди екзотичніша — абсолютно новий крос-компакт, який буде плити до нас зі спекотного Марокко.
Орієнтований насамперед на молодь, паркетник виділяється купеподібним форм-фактором а-ля Arkana, франтівським двоколірним забарвленням кузова, радіаторною решіткою з 3D-ефектом і пристойним для свого класу дорожнім просвітом у 201 мм.
Kardian (зверху) займе нішу субкомпакта Sandero Stepway (знизу), який більше схожий на хетчбек-переросток, ніж на повноцінний кросовер.
Попри нову платформу, у Kardian той самий «суповий набір», що й у седана — стосильний «бензин» і 5МКП/CVT. Але і куди багатше оснащення: цифрова «приборка» з 7-дюймовим екраном і мультимедійна система з 8-дюймовим сенсорним дисплеєм, на яку транслюється картинка з камери заднього виду і картка-ключ hands free.
Українські ціни на крос-хетч поки що не анонсовані, оскільки у дилерів новинка з’явиться в березні 2025 року. Втім, судячи з позиціювання моделі між Taliant і Duster, коштуватиме вона в районі 750 тисяч гривень. Тобто стане одним із найбюджетніших паркетників вітчизняного ринку.