Про це з посиланням на дослідження Deloitte Ukraine повідомила Асоціація рітейлерів України (RAU), передає Укрінформ.
«Для 57% українців бюджет на святковий шопінг лишився на рівні минулого року – від 1000 грн до 5000 грн. Ба більше – майже 70% опитаних не планують щось купувати за кредитні кошти», - йдеться в повідомленні.
До 10 тис. грн середній чек може бути переважно у представників комерційних установ, неприбуткових організацій та власників бізнесу.
Загальна частка тих, хто готовий витратити на новорічні покупки до чверті свого місячного доходу скоротилася до 44% проти 47% минулого року.
Як зауважують дослідники, у 2024 році пріоритетом під час святкового шопінгу є економія бюджету. 54% респондентів серед основних причин відмови від святкових закупок українці вказують обмеженість фінансових ресурсів. Воєнні дії та загальна ситуація в країні, а також відсутність святкового настрою доповнили трійку відмов.
85% українців передусім купуватимуть новорічні товари для сім’ї. Як і раніше найпопулярнішими категоріями лишаються продукти харчування, дитячі іграшки, одяг та взуття, предмети домашнього вжитку та алкогольні напої. Водночас майже на 10% зменшилась кількість респондентів, які придбають продукти харчування (зокрема, солодощі) – 75% проти минулорічних 84%.
Цьогоріч кількість тих, хто буде скуповуватися в супермаркетах та продовольчих магазинах дещо менша – 66% проти 72% у 2023 році. Але так само як і торік офлайн-шопінг буде проходити переважно у великих мережевих магазинах, ТРЦ та супермаркетах. Онлайн-покупки переважно здійснюватимуться через мобільні застосунки та на сайтах маркетплейсів (37% та 34% відповідно).
Як повідомлялося, продажі продовольчих товарів українського виробництва, що беруть участь у програмі "Національний кешбек", зросли на 9,5% за перші два місяці її дії.