Maserati почали з виробництва гоночних моделей, а з кінця 40-х почали випуск серійних авто. У лінійці марки були швидкісні суперкари та спортивні седани.
Під кінець року свій ювілей відзначає Maserati. Італійському автовиробнику виповнилося 110 років і на честь дня народження було вирішено влаштувати масштабний автопробіг. Сучасні та класичні моделі марки стартували з підприємства в Модені та вже відвідали Японію, Китай, Південну Корею та США. Про це повідомляється на сайті компанії.
Історія Maserati починається 1 грудня 1914 року — саме тоді компанію заснували в Болоньї п’ять братів Альфієрі, Біндо, Ернесто, Етторе та Карло Мазераті. Вони не планували випускати машини серійно, а займалися виключно гоночними авто, причому виробляли їх для компанії Diatto. Із 1920 року на їх продукції з’явився логотип у вигляді тризуба – його запозичили зі статуї Нептуна в фонтані у центрі Болоньї.
Перше авто з назвою Maserati з’явилося в 1926 році. Болід Tipo 26 оснастили 1,5-літровою компресорною вісімкою, яка, залежно від версії, розвивала 120-155 к. с. Із часом з’явилася 2,8-літрова 205-сильна версія Tipo26B, яка в 1930-1931 роках виграла Гран-прі Італії та Іспанії.
У 1929 році компанія шокувала публіку болідом V4 із 4,0-літровим двигуном V16 на 305 к. с., який розвивав 260 км/год. Доволі успішною була 1,5-літрова модель 4С.
Утім, перегони не приносили грошей і в 1937 році брати Мазераті були змушені продати підприємство заможній родині Орсі. Примітно, що їх залишили на керівних посадах. Фінансові вливання дозволили створити 365-сильний Maserati 8CTF, який двічі (в 1939 і 1940 роках) перемагав у знаменитих перегонах "500 миль Індіанаполіса" в США.
У 1940 році підприємство переїхало до Модени і було вирішено почати виробництво дорожніх моделей. Проте через Другу світову війну плани реалізували лише в 1946 році, представивши Maserati A6G. Легке авто комплектували рядними шістками об’ємом 1,5 л (65 к. с.) і 2,0 л (100-170 к. с.). Усього виготовили 60 авто.
Розквіт Maserati почався у другій половині 50-х. Спочатку в 1957 році презентували Maserati 3500 GT із 3,5-літровою інжекторною шісткою на 235 к. с., який розійшовся накладом у 2200 авто.
За два роки дебютував ексклюзивний Maserati 5000 GT. Його 5,0-літровий V8 на 340 сил дозволяв розвивати 270 км/год і робив його найшвидшим авто у світі. Зібрали лише 34 купе з ексклюзивними кузовами від Allemano, Frua, Pininfarina и Touring. Серед їх власників були шах Ірану та президент Мексики.
У автоспорті Maserati також добилися успіхів. Хуан-Мануель Фанхіо став чемпіоном "Формули-1" у 1957 році на боліді 250F, а спорткари 450S та Tipo 61 Birdcage вигравали престижні перегони в Себрінгу та Нюрбургрингу.
У 1963 році дебютував Maserati Quattroporte, який вважається одним із перших спортивних седанів. Він поєднував просторий розкішний салон із двигунами V8 потужністю 260-290 к. с. та міг розвивати 230 км/год.
У 60-х та 70-х роках Maserati представила цілу лінійку яскравих суперкарів, названих на честь різних вітрів. Первістком у цьому сімействі став Maserati Mistral 1963 року потужністю 235-255 сил, який змінив модель 3500 GT.
За три роки дебютував Maserati Ghibli з обтічним дизайном від Джорджетто Джуджаро та висувними фарами. Авто отримало V8 потужністю 310-335 к. с., а його максимальна швидкість сягала 280 км/год.
Важливо Справжній ексклюзив: найдорожчі автомобілі 2024 року (фото)Ці ж двигуни отримало і середньомоторне купе Maserati Bora 1971 року. А от його молодшого брата Maserati Merak оснащали двигунами V6 на 160-220 сил.
Із 1968 по 1975 рік Maserati перебувала у власності Citroen. Результатами співробітництва двох компаній стали футуристичне купе Khamsin (наступник Ghibli) та оригінальний Citroen SM.
У середині 70-х Maserati перейшла під контроль компанії DeTomaso. Під керівництвом нових власників створили Maserati Quattroporte третього покоління, а у 80-х розробили ціле сімейство моделей Biturbo. Купе, кабріолети і седани з стурбованими V6 потужністю 180-280 сил були дешевшими, а тому стали доволі масовими – випустили 40 тисяч авто.
Із 1993 року Maserati – частина концерну FIAT, який почав масштабну реорганізацію компанії. З’явилися елегантні Maserati Coupe та Quattroporte із V8 від Ferrari та навіть екстремальний суперкар MC12 на базі Ferrari Enzo, який 6 років поспіль вигравав перегони FIA GT.
У 2016 році дебютував кросовер Maserati Levante. А п'ять років по тому Maserati в складі FIAT увійшла до новоствореного концерну Stellantis, у рамках якого відбулося "возз’єднання" із Citroen.
Зараз у лінійці Maserati є як купе GranTurismo і суперкар MC20, так і кросовер Grecale. Усі моделі марки отримали електричні версії, а майбутній Quattroporte пропонуватимуть лише з електромоторами.
Раніше Фокус розповідав, що своє 40-річчя відзначив культовий Mercedes W124, який прославився своєю надійністю.
Також ми писали про маловідомого українського конструктора мотоциклів Jawa.