Турецький навчально-тренувальний літак нового покоління HÜRKUŞ 2 успішно здійснив перший політ який тривав 20 хвилин.
Про це повідомляє компанія Turkish Aerospace Industries у своєму пресрелізі.
Робота над новим HÜRKUŞ 2 в інтересах Військово-повітряних сил Туреччини розпочалася 3 травня 2021 року. Під час першого 20-хвилинного польоту який відбувся наприкінці грудня 2024 року було досягнуто висоти близько 2 км та швидкості 259 км на годину.
Повідомляється що у порівнянні з попередником новий літак має меншу конструктивну вагу, кращу маневровість та економічність завдяки використанню новітніх технологій.
Заявлено що велика частка елементів конструкції та обладнання було локалізовано. Зокрема місцеві компанії виготовляють капот, систему охолодження, гідравлічний насос, системи зв’язку та двигун літака.
Очікується, що після завершення льотних випробувань перші 15 з 55 замовлених літаків будуть поставлені Військово-повітряним силам Туреччини у 2025 році. Поставка решти 40 літаків має бути завершена у 2027 році.
Літак HÜRKUŞ
Розробка першої версії навчально-тренувального літака HÜRKUŞ розпочалась в березні 2006 році. Машина призначалась для заміни реактивних навчально-тренувальних літаків Т-37В/С.
За основу при розробці був взятий південнокорейський літак КТ-1, 40 екземплярів якого придбали Військово-повітряні сили Туреччини.Перший з чотирьох прототипів розпочав льотні випробування 29 серпня 2013 р. У 2016 р. був сертифікований варіант HÜRKUŞ А, однак турецькі військові відмовились від його закупівлі на користь досконалішої модифікації HÜRKUŞ В. Було замовлено 15 таких літаків з опцією ще на 40. Постачання мало розпочатись у 2018 році, але станом на початок 2023 року Повітряні сили мали лише чотири машини HÜRKUŞ В.
В лютому 2017 р. був презентований бойовий варіант – легкий штурмовик HÜRKUŞ С. Ударний варіант має можливість нести до 1500 кг озброєння, а також оснащений оптико-електронною станцією (ОЕС).
Літак може використовувати 70 мм ракети Cirit та протитанкові ракети Umtas з лазерним наведенням, а також кореговані авіабомби KGK-SIHA-82. Окрім керованого озброєння, він може бути озброєний двома 12,7 мм кулеметами або 20-мм артилерійською установкою, та некерованими версіями 70 мм авіаційних ракет та авіабомб.
Турецька компанія активно просуває ударну версію літака на зовнішніх ринках. Зокрема літаки вже замовили Повітряні сили Чаду та Нігеру.