Про це розповів пілот 11-ї окремої бригади армійської авіації сухопутних військ ЗСУ «Вікінг» у програмі «Станція Краматорськ», що вийде на Ютуб-каналі Укрінформу в середу, 15 січня, о 19:00.
«Це було дуже страшно. Я бачив такі вибухи тільки у фільмах та на відео. Ми не могли зрозуміти, що взагалі коїться, а що це таки війна повірили, лише коли по нашому вертодрому вдарили ракетами», – поділився пережитим у перший день великої війни військовий.
Пілот запевнив, що хаосу не було. Оговтавшись від перших прильотів, військові одразу почали діяти за інструкціями, які передусім спрямовані на збереження особового складу. «У нас не тільки льотний склад, у нас ще є склад забезпечення. Це – інженерний склад, роти забезпечення, роти охорони, штаб. І треба було зробити так, щоб всі залишилися живі і вся робоча техніка була виведена із зони ураження», – пояснив «Вікінг».
За його словами, після виведення з небезпечної зони частину пілотів направили на виконання бойових завдань, а когось залишили в резерві для заміни стомлених бойовими вильотами льотчиків. «Вікінгу» тоді випало захищати Київщину.
«Я був льотчиком-штурманом на Мі-8 у складі екіпажу з льотчиком-випробувачем. Взагалі, це був такий дуже змішаний екіпаж. З ким посідали, з тим і полетіли. Були завдання, де треба було в окулярах нічного бачення всю ніч літати, перевозити бійців ССО. Після денних бойових польотів – нічні перевезення військових, потім кілька годин сну і знову полетіли стріляти. Величезне навантаження», – пригадав воїн.
Важко було не тільки фізично, а й психологічно, стверджує «Вікінг». Усе через те, що українські військові на блокпостах тоді лякалися всього, що летить, тож легко могли поцілити у свою ж авіацію з ПЗРК, сплутавши з ворожою. «Я досі вдячний всім, хто тоді пильно вдивлявся у розпізнавальні знаки на наших вертольотах», – зізнався льотчик.
Скільки бойових вильотів за добу доводилося здійснювати «Вікінгу» на початку війни, які бойові завдання він виконує зараз і чи шкодує, що обрав професію льотчика, попри те, що мріяв стати розвідником, можна дізнатися з повної версії інтерв’ю з пілотом гвинтокрила у програмі «Станція Краматорськ», яка вийде сьогодні ввечері на новому Ютуб-каналі Укрінформу.
«Вікінг» – пілот гелікоптера Мі-24. Народився на Луганщині. Освіту отримав у Харківському університеті повітряних сил імені Івана Кожедуба. На службі з 2017 року. Станом на 2023 рік здійснив понад 100 бойових вильотів. Продовжує виконувати бойові завдання і зараз.
Як повідомлялося, «Станція Краматорськ» – це спільний продукт Укрінформу та Центру протидії дезінформації при РНБО. Головна мета проєкту – через відверту розмову показати особисту життєву історію героя та водночас висвітлити основні російські ІПСО на тему армії та війни.
Ведучі програми Костянтин та Влада Ліберови – документальні фотографи, які фіксують події в Україні з перших днів повномасштабного вторгнення.