Як з’явився популярний американський спорткар зі склопластику
Як з’явився популярний американський спорткар зі склопластику

Як з’явився популярний американський спорткар зі склопластику

У рамках авто-шоу MotoRama, яке проходило в нью-йоркському готелі Waldorf Astoria, було представлено публіці автомобіль Chevrolet Corvette. Це був двомісний родстер, вперше в історії оснащений кузовом із пластмаси, точніше їз фібергласу – поліефірного пластику, посиленого скловолокном.

Із початком виробництва моделі довго не тягли. По-перше, відгуки публіки обнадіювали, а по-друге, потрібно було випередити фірму Ford, яка також готувала двомісну спортивну модель. Вже у вересні 53-го автомобіль Corvette почали випускати на заводі у місті Флінт. До кінця року виготовили лише 300 од.

Як з’явився популярний американський спорткар зі склопластику - Фото 1

Дизайн машини розробив відомий стиліст Харлі Ерл. Зовні Corvette помітно відрізнявся від побратимів даної марки. Низький, відкритий кузов розміщувався на шасі, яке було коротшим, ніж у інших Chevrolet на 33 см. Обидва крісла були зсунуті до корми, тому водій міг дотягнутися рукою до заднього колеса.

Як з’явився популярний американський спорткар зі склопластику - Фото 2

Радіаторна решітка – широка і низька, утворювала часті вертикальні прути. Фари розташовувалися в похилих овальних нішах, захищених ґратами. Оригінальні задні ліхтарі виступали далеко назад за межі кузова.

Як з’явився популярний американський спорткар зі склопластику - Фото 3

Фірмова “шістка” робочим об’ємом 3,9 л була форсована зі 108 до 150 к. с. Вона працювала у парі з двоступеневим автоматом Powerglide. Пізніше, в 1955 році машини отримали потужніший мотор, V-подібний 8-циліндровий – 4,34 л в 195 к. с. Максимальна швидкість становила відповідно 165 та 175 км/год.

Цікаво, що спочатку майже всі машини були білого кольору з червоним салоном, а з 1954 року додалося ще два – блакитний й червоний. Загалом у 1953 – 1955 рр. було випущено 4640 автомобілів такого типу.

Як з’явився популярний американський спорткар зі склопластику - Фото 4

1956 року «портрет» автомобіля змінився. До розробки зовнішності підключився інший відомий дизайнер Вільям (Білл) Мітчелл. Фари вже були позбавлені обтічників. Капот став довшим, а крила – більш округлими. Машина отримала ефектне двокольорове забарвлення, з чітко позначеною світлою боковиною.

Як з’явився популярний американський спорткар зі склопластику - Фото 5

Пізніше, в 1959 році з’явився варіант із чотирма фарами та зміненою радіаторною решіткою та переднім бампером. На машину встановлювали V8 (4,34 л) потужністю 225 к. с., а в 1962 році з’явився мотор робочим об’ємом 5,36 л, що розвивав 230 або 315 к. с. Максимальна швидкість помітно відрізнялася: 185 та 229 км/год відповідно. Таких автомобілів у 1956 – 1962 роках. було виготовлено 64 375 од.

Chevrolet Corvette на виставці «Пластмаси в США», що проходила в Києві влітку 1961 року. Світлина з авторського фотоальбому Леоніда Гоголєва «Іномарки 60-х років на вулицях Києва» (Видавництво «Мистецтво», 2024 р.).

Джерело матеріала
loader