Всупереч багатьом думкам, ПК «почуваються» досить впевнено в іграх. Масштабне дослідження ігор на ПК і не тільки свідчить про зростання на тлі стагнації консолей.
Останнім часом досить часто можна почути думку, що майбутнє за консолями, а ринок ПК безперспективний. Дослідження Epyllion, представлене у вигляді величезної презентації з понад 200 слайдів це повністю спростовує. Ринок ігор на ПК чи не єдиний демонструє невпинне зростання з 2011 року. Водночас консолі стагнують останні 5 років, а мобільний ринок демонструє ледве помітне падіння.
На слайді можна легко побачити, що у 2024 році витрати користувачів на консолях, разом з Nintendo Switch, складали $18 млрд — у той час, як ПК-геймери витратили $30 млрд. Однак навіть разом їм далеко до $83 млрд мобільних ігор, які складають 55% ринку. Також інфографіка добре демонструє тенденції. Зростання консольного ринку припинилося у 2020 році, і відтоді має лише порівняно невеликі падіння та стрибки. Мобільний сегмент зупинився та ледь помітно знижується останні три роки.
Четвертими за виторгом стали ігри на портативних консолях — гравці витратили на них $9 млрд. Цей сегмент також невпинно зростає, але дуже повільно. Попри зусилля багатьох компаній, ігри у віртуальній реальності не набули загальної популярності та принесли до $2 млрд.
Аналітики Epyllion навели причини успіху ігор на ПК:
- Більший вибір ігор, ніж на консолях, навіть разом узятих
- Більше охоплення різних соціальних категорій
- Багатозадачність (через Alt+Tab можна швидко отримати доступ до гайдів, трансляцій, редакторів тощо)
- Нижча (попри поширену думку) мінімальна вартість входу
- Найкраща можлива продуктивність
- Більша сумісність з периферією — миші, клавіатури контролери тощо
- Більша доступність до ігор у ранньому доступі
Факторами успіху, що зростають, названі:
- Більше релізів ігор щороку
- Доступність на платформі багатьох консольних ігор (Sony стала публікувати багато ігор з PS, Xbox публікує всі)
- Преміальні ігри Roblox доступні лише на ПК та інші супутні з сервісом фактори
- Зростання сегмента портативних повністю сумісних Windows-консолей
Графік за платформами не включає придбання пристроїв, але містить, наприклад витрати на скіни та інші подібні придбання. Вони дуже великі: лише для Counter Strike ринок складає близько $5 млрд і пов’язаний виключно з ПК. В цілому ж витрати на ігри сповільнилися останнім часом, але відновило зростання минулого року.