Перший шедевр зі склопластику: історія українського автобуса "Старт", таких у 60-х зібрали лише кілька сотень
Перший шедевр зі склопластику: історія українського автобуса "Старт", таких у 60-х зібрали лише кілька сотень

Перший шедевр зі склопластику: історія українського автобуса "Старт", таких у 60-х зібрали лише кілька сотень

Мікроавтобус "Старт", створений у 1963 році на авторемонтній базі Сєвєродонецька, став справжньою сенсацією. Він був розроблений не на великому автомобільному заводі, а на відносно невеликому підприємстві Луганської області, де ремонтом займалися капітально.

Головною інновацією стало використання склопластику – матеріалу, який у ті роки тільки починав застосовувати у машинобудуванні.

Автобус "Старт", фото: Facebook

Автомобіль базувався на агрегатах ГАЗ-21 "Волга" і вирізнявся оригінальним дизайном. Незважаючи на локальне виробництво, його визнали на високому рівні в столиці, після чого невеликими серіями випускався з 1964 року.

Автобус "Старт", фото: Facebook

Машини розподіляли у вигляді персонального транспорту для керівників, міністерств та телестудій, використовували як маршрутне таксі та в автопарках заводів. Один екземпляр навіть потрапив у кіно — до комедії «Кавказька бранка».

Виробництво велося не лише у Сєвєродонецьку, а й у Луганську, Донецьку та Коростені. Проте технологія створення склопластикового кузова вимагала значних витрат часу, через що загальний тираж становив лише близько 250 автомобілів.

Автобус "Старт", фото: Facebook

Незважаючи на малу кількість, кілька «стартів» збереглися до наших днів, причому їх склопластикові кузови не піддавалися корозії. Ці машини досі викликають інтерес у професійних реставраторів та автолюбителів.

Раніше повідомлялося, остання "ластівка" Енцо Феррарі за $2,5 млн потрапила в аварію: легенда розлетілася трасою.

Також, жарти про повербанк будуть? Nissan "переодягла" культовий Skyline GT-R, тепер це електрокар.

Джерело матеріала
loader
loader