Туреччина збудує для своїх ВМС гігантський національний авіаносець
Туреччина збудує для своїх ВМС гігантський національний авіаносець

Туреччина збудує для своїх ВМС гігантський національний авіаносець

Туреччина збудує для своїх ВМС гігантський національний авіаносець

Если проект осуществится, Турция станет пятой страной в мире, которая строит авианосцы-гиганты.

Туреччина взялася за грандіозний проект: будівництво авіаносця нового покоління. Поки що він перебуває на стадії проектування, але на Стамбульській верфі вже вирізані листи, які будуть використані при будівництві корабля.

Про цей амбітний проєкт повідомляє видання Hürriyet.

Це має бути корабель, який буде вдвічі більшим за наявний у розпорядженні турецького флоту TGC Anadolu, він зможе перевозити 20 літаків на палубі і 30 літаків в ангарі. Авіаносець зможе перебувати в морі протягом 60 днів без дозаправлення, а повітряні операції можна буде проводити незалежно від наземних баз у регіоні.

Туреччина, що має перший у світі корабель з UCAV/UAV TCG Anadolu - універсальний десантний корабель (LHD) ВМС Туреччини, який можна сконфігурувати як легкий авіаносець, тепер має намір побудувати ще сучасніший і ґрунтовніший.

У проєктуванні та будівництві корабля візьмуть участь понад 40 компаній оборонної промисловості. Планується, що довжина національного авіаносця становитиме 285 метрів, ширина - 72 метри, осадка - 10,1 метра, водотоннажність - 60 тисяч тонн - більш ніж удвічі за розмірами та водотоннажністю, ніж TCG Anadolu.

Корабель, на якому може працювати екіпаж із приблизно 800 осіб, зможе забезпечити Туреччині Туреччині стратегічну перевагу у відкритому морі, посилить стримування військово-морського флоту і забезпечить перевагу в повітрі на морі.

Однією з головних переваг авіаносця нового покоління є те, що він не порушує територіальний суверенітет, плаваючи в міжнародних водах, що позбавляє від необхідності отримувати дозвіл на польоти від третіх країн. Національний авіаносець, який за необхідності може використовуватися як в Індійському, так і в Атлантичному океані, може застосовуватися не тільки у військових операціях, а й у цивільних сферах, таких як гуманітарна допомога, евакуація та ліквідація наслідків стихійних лих. Він зможе виконувати широкий спектр місій завдяки повітряній підтримці та логістичним можливостям, які він надає.

Якщо будівництво національного авіаносця буде завершено, Туреччина стане п'ятою країною після США, Росії, Великої Британії та Китаю, яка зможе самостійно проєктувати і будувати великі авіаносці водотоннажністю 60 000 тонн і більше.

Корабель, розрахований на 50 літаків, матиме дві злітно-посадкові смуги і одну посадкову смугу. Також буде розміщено велику кількість винищувачів, БПЛА і вертольотів. На першому етапі планується розгорнути безпілотні літальні апарати Bayraktar TB3, ANKA 3 і Kızılelma, а також військово-морський варіант Hürjet.

Нагадаємо, авіаносець ВМФ Росії «Адмірал Кузнєцов» уже понад сім років перебуває на ремонті, і, за оцінками експертів, не буде введений в експлуатацію щонайменше ще рік. Водночас темпи відновлювальних робіт залишаються вкрай повільними, а постійні технічні проблеми ставлять під сумнів можливість його повернення до бойового складу флоту.

На таку ситуацію вказують аналітики Defense Express, звертаючи увагу на використання винищувачів Су-33, які раніше входили до складу авіагрупи авіаносця. Замість тренувань на палубі вони супроводжують стратегічні бомбардувальники Ту-95МС, що свідчить про відсутність підготовки пілотів для потенційного повернення «Кузнєцова» в стрій.

Джерело матеріала
loader