/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2F28730207a4af23e17794f998ed92eed3.png)
Під санкції Сполучених Штатів, Британії і Європейського Союзу підпадають близько 250-280 танкерів рф, - Олег Саркіц
Про це він розповів у авторській програмі Геннадія Кирії «Увага: Кірія».
«Їм вдається дійсно з ним боротися. Не побороти, на жаль, а боротися. На сьогодні, наскільки мені відомо, під санкції Сполучених Штатів, Британії і Європейського Союзу підпадають близько 250-280 танкерів рф. Зокрема, у 16-му пакеті санкцій плюс 40 танкерів», - зауважує Олег Саркіц.
Однак, розповідає він, росія купує застарілі танкери навіть у США та ЄС, у компаній, які раніше їх використовували, а також будує нові. За словами експерта, на початку 2024 року було законтрактовано 32 танкери, і на сьогодні вже 6 із них передали у користування російських компаніям, це переважно вид танкерів Aframax, кожен із яких може доставляти 600-900 тисяч барелів.
«Наприкінці 2024 року були введені перші потужні санкції проти танкерів, які вже перебували близько до берегів Китаю, до узбережжя Китаю. І через те, що були введені санкції, Китай відмовився приймати ці танкери, і вони були вимушені переливати цю нафту у нейтральних водах. А це певне здорожчання. Завдяки санкціям і цій додатковій операції російська нафта стає неконкурентоспроможною», - пояснює Олег Саркіц.
Як зазначає гість програми, через операції з переливу російська нафта виходить на 2-3 долари за барель дорожчою за марку бренд, тож це вже не так вигідно Індії та Китаю. До того ж, додає він, Китай уже почав переговори і підписав перші угоди, щоб отримувати нафту із Саудівської Аравії.
