/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2Fcee928e2f11200c438000a507c82f7b1.jpg)
Водії "хитрують" з камерами фіксації швидкості: як влада планує це зупинити
Встановлення камер автоматичної фіксації швидкості в Україні призвело до суттєвого підвищення безпеки дорожнього руху. На аварійних ділянках доріг кількість дорожньо-транспортних пригод зменшилася в 5–8 разів, також знизилися рівень смертності та кількість постраждалих.
Як зазначають Богдан Драп'ятий та Леонід Тимченко у статті ZN.ua «Система відеомоніторингу: як правильно законодавчо врегулювати, щоб посилити внутрішню безпеку», це демонструє позитивний вплив сучасних технологій на безпекову інфраструктуру країни.
Проте існуюча система має обмеження. Експерти визнають, що технології далекі від досконалих, оскільки деякі водії просто зменшують швидкість на ділянках з камерами, а після проїзду знову збільшують її.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F3704ec1df4ee96e3928d8535201515b4.jpg)
"І в цьому питанні ми можемо знайти раціональне й дієве технічне рішення, яке також потребує внесення законодавчих змін, що дадуть змогу вимірювати середню швидкість та автоматично визначати, з якою середньою швидкістю рухався автомобіль із пункту А до пункту Б", – зазначають автори статті.
Для вирішення цієї проблеми фахівці МВС і Національної поліції спільно з народними депутатами розробили відповідний законопроєкт, який уже зареєстровано у Верховній Раді під номером 11029. У відомстві сподіваються на його ухвалення.
Сьогодні в Україні функціонує близько 70 тисяч камер відеоспостереження, однак вони працюють без єдиних стандартів, що знижує їхню ефективність для запобігання та розкриття злочинів.
Незважаючи на це, матеріали з камер відеоспостереження наразі використовуються поліцією у розслідуванні та розкритті 9 з 10 злочинів. Крім того, відеокамери допомагають встановлювати особи російських воєнних злочинців.
