/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F4121f3b6c647e04d40228d5308b92e23.jpg)
До 30 гривень: в Україні може різко подорожчати проїзд
Українців попередили, що після приватизації вартість проїзду може зрости до 30 гривень.
Як передає "Хвиля", про це повідомив експерт з житлово-комунального господарства Олег Попенко в ефірі з Юрієм Романенком.
Приватизація громадського транспорту згідно із законом 6013 може призвести до значного зростання вартості проїзду та погіршення якості послуг. На його думку, законопроєкт, що передбачає перетворення комунальних підприємств на приватні товариства з обмеженою відповідальністю, серйозно вдарить по кишенях звичайних громадян.
"Згідно із законом 6013, усі перевізники стануть приватними, і за проїзд у старій зношеній маршрутці доведеться платити до 30 гривень", – попередив Попенко.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F67064d87d06a01b9e6439ee804204dcb.jpg)
Наразі вартість проїзду в маршрутках Києва становить 12-15 гривень. Однак, за словами експерта, вже зараз місцева влада та перевізники говорять про те, що мінімально економічно обґрунтована вартість перевезень у столиці має складати близько 25 гривень.
"У той час як одні міста змушені підвищувати тарифи, інші, наприклад Харків, заявляють про намір зробити проїзд безкоштовним. Це і є суть соціальної функції громадського транспорту – можливість місцевої влади самостійно визначати транспортну політику", – пояснив фахівець.
Особливе занепокоєння викликає майбутнє електротранспорту.
"Трамваї та тролейбуси також стануть приватними. І тоді вони не зможуть отримувати дотації з місцевого бюджету. А вони працюють на електроенергії, вартість якої за рік зросла на 70%", – зазначив Попенко.
На думку експерта, ситуацію ускладнює і те, що доходи від реклами в громадському транспорті Києва не спрямовуються безпосередньо транспортним підприємствам.
"Доходи від реклами йдуть не в тролейбусне чи трамвайне управління, а в КМДА (Київську міську державну адміністрацію), оскільки вони вивели рекламу в окреме управління і не дозволяють компенсувати різницю у вартості проїзду", – сказав він.
Експерт вважає, що закон 6013 фактично позбавляє громадський транспорт його соціальної функції.
"У результаті ми отримаємо підвищення тарифів, погіршення якості обслуговування та скорочення маршрутної мережі в економічно невигідних напрямках", – спрогнозував Попенко.
Згідно з положеннями закону, протягом 5-7 років усі комунальні підприємства, включаючи транспортні, мають стати приватними товариствами. Критики закону, серед яких і Олег Попенко, стверджують, що така реформа спрямована на централізацію влади та позбавлення місцевого самоврядування фінансової незалежності.
Нагадаємо, в Києві ухвалили довгоочікуване рішення щодо наземного транспорту.

