Як у Києві працював тягач Tatra для 120-тонних вантажів
Нещодавно з конвеєра заводу в чеському місті Копршивниці зійшла остання вантажівка Tatra моделі 815, виробництво якої почалося ще 1983 року. На українських дорогах ці машини зустрічалися в різних варіантах – від самоскидів і бортових до екскаваторів-планувальників.
Однак, серед них особливо варто виділити досить рідкісний для нашого ринку баластовий тягач Tatra 815 TP 24 265 6×6.1R, призначений для роботи у складі автопоїзда повною масою до 120 тонн. Зовні машина відрізняється незвичним розташуванням осей – двома спереду та однією задньою. Для підвищення маневреності колеса двох передніх мостів зроблено керованими.
З причепом-ваговозом біля Дарницького мосту у Києві, травень 2005 р. Фото автора
Ще одна помітна деталь – дворядна кабіна, з чотирма дверима та шістьма бічними вікнами. Позаду неї встановлено бортову платформу. Довжина її становить 3,65 м, проте частину корисного простору займає баласт – бетонні блоки вагою 2000 кг. Тому корисна довжина кузова для вантажу дорівнює 2,57 м. Експлуатаційна маса тягача – 20900 кг, а корисне навантаження, включаючи екіпаж – 1100 кг. Разом із баластом повна маса становить 24 000 кг. Розподіл навантаження по осях наступний: 2 х 7400 кг і 1 х 9200 кг.
Кореспондентові «Автоцентру» свого часу пощастило зафільмувати Tatra 815 TP 24 265 6×6.1R на вулиці Києва, причому під час ремонту – з піднятою кабіною. Внаслідок вдалося побачити чималеньке “серце” автомобіля – дизель V12 повітряного охолодження з подвійним турбоннаддувом Tatra T3-930-53.
На вулицях Києва, листопад 2004 р. Фото автора
При робочому об’ємі 19(!) літрів він розвиває 360 к. с. і максимальний крутний момент 1295 Нм при 1400 об/хв. З двигуном встановлена механічна 10-ступенева КП (5 передач плюс дільник), а також двоступенева роздавальна коробка. Максимальна швидкість тягача становить 70 км/год, а мінімальна, при 1400 об/хв – 1,95 км/год. Витрата пального – 45 л на 100 км.
На вулицях Києва, 80-ті роки. Ще з рідною бортовою платформою. Фото Леоніда Гоголєва
У лютому 1990 року машину виставили на аукціон, що проходив на ВДНГ. Стартова ціна була 65 000 крб. Фото Леоніда Гоголєва

