А паркуватись де? В Києві знову взялись за проблему придомових парковок
А паркуватись де? В Києві знову взялись за проблему придомових парковок

А паркуватись де? В Києві знову взялись за проблему придомових парковок

У Києві влада розвила неабияку активість, плануючи перевірити двори багатоповерхівок на предмет порушень паркування авто. Приводом стала трагедія у Дніпровському районі, де в будинок влучили уламки ворожого дрона. Оперативно загасити пожежу рятувальникам завадило засилля неправильно припаркованих автомобілів, через вимушене зволікання загинула літня жінка, яка благала про допомогу.

Тож голова столичної військової адміністрації Тимур Ткаченко доручив департаментам КМДА забезпечити постійне інспектування проблемних ділянок житлової забудови, розробити план-графік облаштування антипаркувальної інфраструктури, залучити до такої кампанії ОСББ та ЖБК. У соцмережах пишуть, що далі може йтися про нові обмеження, заборони і підвищення штрафів. Чи самі лише власники авто винні в тому, що утворилася така проблема, цікавилася журналістка Коротко про.

Схеми «ОДР» і розгнівані пенсіонери

В Оболонському районі Києва вже відзвітували, що не сидять склавши руки. Рятувальники обійшли квартали, нагадуючи мешканцям основні правила пожежної безпеки в оселях, і окрему увагу приділили обговоренню проблеми паркування в житлових дворах. Наголосили, що правильне розташування авто дозволяє рятувальникам та іншим службам оперативно реагувати на надзвичайні події.

Судячи с фото, основною аудиторією рятувальників були пенсіонери, проте це хороший розрахунок. Саме бабусі на лавочках найактивніше ганяють автомобілі з асфальту під вікнами і засипають їх власників погрозами викликати поліцію або просто побити машину.

Проблема паркування виникла не сьогодні, не вчора і не десять років тому. Про те, що пожежники не можуть заїхати у двори або дістатися до гідрантів, ваша кореспондентка писала ще на початку 2000-х. Як і про те, що паркування на проїжджій частині спричинює дорожні затори. З тих часів автомобілів у Києві тільки побільшало, а «ліків» не знайшли.

Радник заступника міського голови Олексій Тихонов вважає, що час настав. Він пропонує розробити для будинків та прибудинкових територій схеми "ОДР" - організації дорожнього руху з урахуванням шляхів заїзду спецтранспорту, місць його розташування із позначенням місць пожежних гідрантів. Цим має зайнятися Київміськрада як власник земельних ділянок, Центр організації дорожнього руху і Державна служба з надзвичайних ситуацій.

Також, на думку експерта, має бути запротокольована домовленість між евакуаторниками та представниками управлінських житлових компаній про вивіз авто, які порушують схеми. Водночас треба ухвалити рішення, що «ОДР» не потребує затвердження прибудинкової території та передачі її ОСББ, а власники можуть самостійно профінансувати таку схему, не чекаючи, поки місто виділить кошти.

Верховна Рада на рівні закону має надати дозвіл на перевертання, ламання всього, що заважає рятувальникам дістатися до будинку і почати боротьбу за життя людей під час пожежі. Бо зараз відповідальність за пошкодження чужого майна лежить на водієві авто ДСНС.

У коментарях до посту люди просять додати до таких заходів штрафи, заборонити будівництво ЖК без паркінгів, а також згадують, що різні подібні ідеї вже виникали, але благополучно забувалися.

Той самий будинок в Дніпровському районі після влучення ворожого дрона. Фото: ФБ Наш дім – Березняки

Мир пішоходам, війна - автомобілістам

- Уся ця риторика направлена на боротьбу з автовласниками, – переконаний експерт з безпеки дорожнього руху адвокат Вадим Володарський. – Весь час вигадують заборони, але не пропонують альтернативи. Навіть ті місця для паркувань, які були, знищуються як на рівні влади, так і на рівні містян, які не мають машин. На прибудинкових територіях є дитячі майданчики, спортивні, для вигулу собак, лавочки для пенсіонерів. Єдина категорія населення, якій відмовлено у своїй ділянці, – це автомобілісти. Я до свого дому на Русанівці під’їхати не можу, бо хтось одразу зчиняє лемент. А на Русанівці, як і в частині мікрорайону Березняки (саме там і відбулась вищезгадана трагедія. - Ред.), що ближче до Русанівки, парковочних місць просто нема. Це значить, що людина мусить їхати в інший район, там шукати, де поставити автомобіль, і йти до місця призначення ногами або їхати маршруткою.

На думку співрозмовника, така неоголошена «війна» має на меті пересадити якомога більше автомобілістів на міський транспорт, щоб знизити навантаження на дороги і підвищити рентабельність міських перевезень.

- Але людина для того і купує автомобіль, щоб не користуватися міським транспортом, - констатує Вадим Володарський. – Сучасне життя ділової людини, яка весь час у переїздах, неможливе без своїх чотирьох коліс.

Щодо перспективи штрафів за парковку у дворах, то юрист каже, що вони можливі за умови, якщо машина блокує проїзд спецтранспорту.

- Але блокування має бути доведене, інакше будь-який штраф можна оскаржити в суді.

Патрульні обходять київські двори, розповідаючи про пожежну небезпеку та неправильне паркування. Фото: ФБ ДСНС Київ

Надто широкі тротуари і непередбачені огорожі

У пішоходів свої контраргументи: у місті достатньо платних стоянок, але всі хочуть економити гроші і час, безкоштовно ставити машину біля дому. Доцент Київської держакадемії декоративно-прикладного мистецтва, член-кореспондент Української академії архітектури Віктор Глеба зазначає, що до питання розподілу пішохідного і проїжджого простору в Києві від початку підійшли, м’яко кажучи, неправильно.

- По тротуарах шириною від 3,5 до 5 метрів розставили антипарковочні стовпчики і штрафують усіх, хто ставить машину уздовж дороги. Зокрема уздовж дороги з одностороннім рухом, що не є порушенням ПДД. За гроші домовилися з ким треба, купили дорожні знаки, розставили їх і ходять збирають гроші. Люди від цього беззаконня мусять заїжджати у двори, ховаючись від паркоінспекції, - каже експерт з містобудування.

Віктор Глеба нагадує, що проблема з місцями для паркувань авто існує в усьому світі, і її намагаються вирішувати раціонально.

- Є досвід Франції, Німеччини, США, де такі стовпчики давно прибрали як небезпеку. А на широких тротуарах зробили «кишені» для машин, залишивши пішоходам нормативні 1,5 метра. Повірте, більше і не потрібно. У нас же на 200 гектарах, розкиданих по Києву, три пішоходи за годину ідуть бульваром шириною у 3,5 метра і при цьому 200 машин стоять вздовж проїжджої частини на так званих паркомісцях, за які правлять гроші.

Стосовно пожежі у Дніпровському районі, то експерт наполягає, що влада перекладає свою відповідальність на чужі плечі.

- Нинішній очільник КМВА Тимур Ткаченко був керівником КП «Благоустрій». При ньому підприємство займалося тим, що огороджувались прибудинкові території парканами. Була ціла програма по огородженню і дерев, і газонів. Через такий паркан і не змогла проїхати пожежна машина. Гасіння пожеж біля панельних будинків за протоколом відбувається з прибудинкової зеленої зони. Є відео: поки жінка горить, пожежні пиляють болгаркою огорожу. Біди наробили, коли загородили те, що за проєктом ніколи загородженим не мало бути. А всі кинулися кричати, що винні власники автомобілів.

Віктор Глеба відмічає ще один момент: автомобіль біля будинку – це гарантія швидкої евакуації в разі небезпеки.

Паркінги теж не вирішують проблеми. Приміром, таке одне паркомісце на Позняках обійдеться в 13 тисяч доларів. Фото: ОЛХ

Секрет з паркінгами

Питання залишається відкритим. Тим більше, що Київ розростається, і двори в нових сучасних ЖК також перетворюються на стихійні парковки. За ДБН (державними будівельними нормами) в житлових комплексах мають будуватися паркінги, а по факту роблять відкриті стоянки, де на всіх жителів не вистачає місць. Інша крайність – паркінг напівпорожній, а машини туляться попід вікнами.

- Якщо будівництво ведеться з порушенням ДБН, то мають бути штрафні санкції для архітектора, який це підписав, для забудовника, для організації-інспектора, яка перевірила документи і дала позитивний висновок, - зазначає заступник голови Архітектурної палати Нацспілки архітекторів України Анна Кирій. – Досить дивно виглядає і те, що за новим законом ЖК мають споруджуватися з бомбосховищами, а паркінг – це споруда подвійного призначення. Тобто будувати паркінги має бути вигідно.

А от на практиці виходить навпаки. Поки пороздають хабарі за землевідвід, за протекцію і дозволи (варто згадати схеми депутата Київміськради Дениса Комарницького), будувати доводиться, як кажуть у народі, «з гівна і палок» і при цьому хочеться мати ще й добрий навар. На паркінгу або економлять, або ціна за місце в ньому дотягує до ціни квартири. Тепер уже мусять ощадити люди, які роками збирали гроші на житло.

Теги за темою
Київ
Джерело матеріала
Згадувані персони
loader
loader