/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F135%2F482ce718db109a3f47ab0d8d3e3c255a.png)
Дорожче мільйона доларів: електричний гіперкар навчили їздити верх ногами
У 2016 році британський інженер та бізнесмен ірландського походження Девід Макмертрі заснував фірму McMurtry Automotive. Її першим серійним авто став електричний гіперкар Speirling. Зараз компанія підготувала удосконалений прототип McMurtry Speirling Pure VP1, який став першим у світі автомобілем, здатним їздити догори колесами.Індекс VP1 у назві розшифровується як Validation Prototype 1, тобто машина для перевірки та підтвердження заявлених характеристик. Загалом вона повторює машину трирічної давності. Це досить маленьке одномісне купе: довжина – 3,7 м, ширина – 1,78 м, висота – 1,02 м. Монокок та зовнішні панелі виконані з вуглепластику, а два електромотори на задній осі розвивають у сумі 1013 к.с.Розгін з місця до 97 км/год займає всього 1,5 с, максимальна швидкість становить 298 км/год. Основною зміною машини у версії VP1 стала нова тягова батарея Molicel, ємність якої збільшена з 60 до 100 кВт*год. Відповідно з 1000 до 1200 кг зросла споряджена маса електромобіля.При цьому збережено ключову особливість проекту – два вентилятори під днищем, які можуть розкручуватися до 23 тисяч об/хв, забезпечуючи роботу системи Downforce-on-Demand. Вона збільшує притискну силу, причому працює навіть у нерухомої машини.У режимі GT3 повного заряду батареї вистачить на 20 хвилин у гоночному режимі, а ось у максимальному формульному McMurtry Speirling зможе пройти лише два кола по трасі у Сільверстоуні – це приблизно чотири хвилини.Поки що в компанії вирішили наочно перевірити твердження, що притискної сили новинки вистачить для пересування по стелі. Для цього був побудований спеціальний стенд з платформою, на яку заїхав McMurtry Speirling Pure VP1 під управлінням глави компанії Томаса Йейтса. Він зупинив машину, увімкнув систему Downforce-on-Demand на повну, після чого платформа перевернулась, а авто встояло. Потім Йейтс проїхав трохи вперед, тим самим практично довівши, що автомобілі можуть їздити догори колесами.Відомо, що усього буде випущено 100 екземплярів екстремального електричного гіперкара. Оновлена ціна – щонайменше 1 100 000 доларів.Нагадаємо, як раніше повідомляв AUTOGEEK, гібридні Ferrari обійшли за продажами суперкари з ДВЗ.

