Китайські нафтопереробники імпортують рекордні обсяги канадської нафти, скоротивши закупівлі американської майже на 90% черезескалацію торговельної напруги між Пекіном і Вашингтоном, пише Bloomberg.
Запуск розширеного нафтопроводу на заході Канади менш ніж рік тому відкрив для Китаю та інших імпортерів зі Східної Азії ширший доступ до значних запасів нафти в регіоні нафтових пісків Альберти.
За даними компанії Vortexa, яка відстежує морські поставки нафти та газу, імпорт китайцями сирої нафти з порту на кінцевій станції нафтопроводу біля Ванкувера у березні сягнув безпрецедентного рівня — 7,3 мільйона барелів, і в квітні, ймовірно, перевищить цю цифру.
Водночас імпорт нафти зі США обвалився з пікового значення у 29 мільйонів барелів у червні до лише 3 мільйонів на місяць.
Цей зсув у потоках північноамериканської нафти до Китаю — найбільшого імпортера сирої нафти у світі — є ще одним свідченням економічних і стратегічних зрушень, викликаних зусиллями президента США Дональда Трампа змінити архітектуру глобальної торгівлі.
Потреба Китаю в канадській нафті почала зростати після запуску розширення нафтопроводу Trans Mountain (TMX) у травні. Він транспортує нафту з Альберти до тихоокеанського узбережжя Британської Колумбії. Після вступу Трампа на посаду та оголошення про намір запровадити мита проти Китаю цей тренд лише посилився.
«З огляду на торговельну війну, малоймовірно, що Китай знову нарощуватиме імпорт американської нафти. Пекин не збирається покладатися лише на Росію або Близький Схід. Будь-яке постачання з Канади — це гарна новина», — заявив у телефонному інтерв’ю Венран Цзян, президент канадсько-китайського енергетичного та екологічного форуму
Хоча загальний обсяг китайського імпорту нафти з Північної Америки значно менший за обсяги з Близького Сходу та Росії, нафтові запаси Канади є одними з небагатьох джерел дешевшої, щільної, високосірчаної нафти, яку здатні ефективно переробляти найсучасніші китайські НПЗ.
Для азійських нафтопереробників нафта з Близького Сходу з подібними характеристиками — наприклад, Basrah Heavy з Іраку — є значно дорожчою у порівнянні з канадською, враховуючи зростання цінового індексу Dubai benchmark у регіоні.
16 квітня президент США Дональд Трамп попередив, що мита на імпорт товарів з Китаюзростуть до рівня 245%.