XPeng планує продавати гібрид пікапа та дрону вже у 2026 році
XPeng планує продавати гібрид пікапа та дрону вже у 2026 році

XPeng планує продавати гібрид пікапа та дрону вже у 2026 році

Китайська компанія XPeng оголосила про плани розпочати продаж гібридного транспортного засобу Land Aircraft Carrier («Наземний авіаносець») у 2026 році. Апарат, що поєднує пікап і дрон, буде доступний на внутрішньому ринку за ціною менше $300 000, а за межами Китаю — від $500 000. Виробництво стартує цього року, проте вихід на міжнародні ринки займе кілька років через регуляторні бар’єри.

Land Aircraft Carrier є електромобілем з тривісною повнопривідною трансмісією 6×6, здатний перевозити чотирьох пасажирів. У його кузові розміщений складний дрон із шістьма роторами, панорамною кабіною на 270 градусів та двома місцями. Для зберігання важелі дрону складаються, а для підзарядки він повертається до «материнського корабля» після 15-20 хвилин польоту (до 20 км). Повне відновлення заряду батарей займає 20 хвилин, причому пікап може забезпечити до шести таких циклів. Запас ходу електромобіля перевищує 1000 км за стандартом CLTC, а габарити дозволяють паркуватись на підземних стоянках.

Управління комплексом вимагатиме посвідчення водія та спеціальної пілотної ліцензії. Для спрощення взаємодії XPeng розробила однорівневу систему контролю, що знижує поріг входу проти вертольотами. Тим не менш, власникам доведеться пройти навчання, що, за прогнозами компанії, спровокує найбільшу в історії Китаю програму підготовки пілотів.

Безпека забезпечується багаторівневим резервуванням критичних систем — управління, енергопостачання та зв’язку. Конструкція дрону посилена карбоном для мінімізації ваги, що важливо при обмеженій вантажопідйомності. Спочатку апарат буде використовуватися на фіксованих міських маршрутах, але в XPeng розраховують до 2035 розширити функціонал до міжміських перельотів і переміщень «від дверей до дверей».

Незважаючи на технологічну готовність, ключовим викликом залишається узгодження нормативів. У Китаї регуляторні рамки вже формуються, проте в інших країнах процес може тривати. Це не зупиняє амбіції XPeng: компанія планує випускати до 10 000 одиниць на рік, що зробить Land Aircraft Carrier наймасовішим літальним апаратом у світі.

Читайте також -  Google визнана винною в антимонопольних порушеннях
Джерело матеріала
loader
loader