/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fdf774af5f47f41e27816f86605741441.jpg)
Розкриті технічні характеристики військового літака Airbus A400M Atlas
Airbus розглядає країни Латинської Америки як ключовий ринок для свого військово-транспортного літака A400M Atlas, який потенційно може замінити американські літаки Hercules, що активно експлуатуються в регіоні. Компанія веде переговори з ВПС Мексики, Чилі та Колумбії, а Бразилія залишається в довгостроковому фокусі компанії. У рамках авіаційної виставки FAMEX 2025 у Мексиці відбулась демонстрація A400M для представників мексиканських ВПС.
Airbus A400M Atlas — це військово-транспортний літак нового покоління, призначений для перевезення важкої техніки, вантажів і військовослужбовців, а також для дозаправки в повітрі та медичної евакуації. Він поєднує функції стратегічного та тактичного транспорту, здатний діяти з коротких і непідготовлених злітно-посадкових смуг.
A400M має довжину 45,1 м, розмах крила 42,4 м, вантажопідйомність до 37 тонн, крейсерську швидкість близько 780 км/год і дальність польоту до 8 900 км без навантаження. Літак обладнано чотирма турбогвинтовими двигунами Europrop TP400-D6, що забезпечують високу тягу й ефективність. У вантажному відсіку можна транспортувати бронетехніку, гелікоптери, або до 116 десантників.
Мексика розглядає A400M як одну з опцій для заміни застарілих літаків C-130K та L-100 Hercules. У порівнянні з конкурентами — американським C-130J Super Hercules та бразильським KC-390 Millennium — A400M має перевагу у вантажності. Airbus стверджує, що чотири A400M здатні виконувати ті ж місії, що й шість Hercules, з подібними експлуатаційними витратами. Компанія також акцентує на здатності A400M перевозити важке обладнання та працювати на непідготовлених злітно-посадкових смугах.
Чилі та Колумбія також розглядаються як потенційні покупці A400M. У випадку з Чилі мова йде про географічні переваги: витягнута форма країни ускладнює сухопутну логістику, особливо для доправлення вантажів у віддалені південні регіони або навіть в Антарктиду. Колумбія не розпочала офіційної процедури закупівлі, але Airbus вважає її економічно спроможною до інтеграції A400M у свою стратегічну транспортну авіацію.
