Розкриті технічні характеристики військового літака Airbus A400M Atlas
Розкриті технічні характеристики військового літака Airbus A400M Atlas

Розкриті технічні характеристики військового літака Airbus A400M Atlas

Airbus розглядає країни Латинської Америки як ключовий ринок для свого військово-транспортного літака A400M Atlas, який потенційно може замінити американські літаки Hercules, що активно експлуатуються в регіоні. Компанія веде переговори з ВПС Мексики, Чилі та Колумбії, а Бразилія залишається в довгостроковому фокусі компанії. У рамках авіаційної виставки FAMEX 2025 у Мексиці відбулась демонстрація A400M для представників мексиканських ВПС.

Airbus A400M Atlas — це військово-транспортний літак нового покоління, призначений для перевезення важкої техніки, вантажів і військовослужбовців, а також для дозаправки в повітрі та медичної евакуації. Він поєднує функції стратегічного та тактичного транспорту, здатний діяти з коротких і непідготовлених злітно-посадкових смуг.

A400M має довжину 45,1 м, розмах крила 42,4 м, вантажопідйомність до 37 тонн, крейсерську швидкість близько 780 км/год і дальність польоту до 8 900 км без навантаження. Літак обладнано чотирма турбогвинтовими двигунами Europrop TP400-D6, що забезпечують високу тягу й ефективність. У вантажному відсіку можна транспортувати бронетехніку, гелікоптери, або до 116 десантників.

Мексика розглядає A400M як одну з опцій для заміни застарілих літаків C-130K та L-100 Hercules. У порівнянні з конкурентами — американським C-130J Super Hercules та бразильським KC-390 Millennium — A400M має перевагу у вантажності. Airbus стверджує, що чотири A400M здатні виконувати ті ж місії, що й шість Hercules, з подібними експлуатаційними витратами. Компанія також акцентує на здатності A400M перевозити важке обладнання та працювати на непідготовлених злітно-посадкових смугах.

Чилі та Колумбія також розглядаються як потенційні покупці A400M. У випадку з Чилі мова йде про географічні переваги: витягнута форма країни ускладнює сухопутну логістику, особливо для доправлення вантажів у віддалені південні регіони або навіть в Антарктиду. Колумбія не розпочала офіційної процедури закупівлі, але Airbus вважає її економічно спроможною до інтеграції A400M у свою стратегічну транспортну авіацію.

Джерело матеріала
loader