Китай паралізував світовий автопром обмеженням експорту рідкісноземельних елементів
Китай паралізував світовий автопром обмеженням експорту рідкісноземельних елементів

Китай паралізував світовий автопром обмеженням експорту рідкісноземельних елементів

Автомобільні гіганти по всьому світу стикнулися з кризою, яка може зупинити конвеєри найбільших заводів. Китай різко обмежив експорт рідкісноземельних магнітів — компонентів, без яких неможливе виробництво сучасних автомобілів.

Коли залежність стає пасткою

У квітні китайська влада майже повністю припинила поставки критично важливих магнітів. Рішення прийшло після нової хвилі торгової війни з США. Результат не змусив себе чекати.

BMW вже відчула удар по ланцюгах поставок. Німецький автогігант терміново шукає альтернативних постачальників, хоча виробництво поки йде за графіком. Mercedes-Benz розглядає можливість створення стратегічних запасів ключових компонентів.

Ford змушений був тимчасово зупинити завод у Чикаго через дефіцит рідкісноземельних матеріалів. Японська Suzuki призупинила випуск хетчбека Swift.

Монополія, яка тримає світ

Китай контролює 90% світового виробництва рідкісноземельних магнітів. Ці компоненти використовуються в електромоторах гальм, рульового управління та заводських роботах. Диспрозій та тербій — ключові елементи, які можна знайти в різних куточках планети, але переробляє їх переважно Піднебесна.

Європейська асоціація автомобільних постачальників попереджає: кілька виробничих ліній уже зупинилися через обмеження. Під загрозою тисячі робочих місць у ЄС.

Пошук виходу з кризи

Шеррі Хаус, фінансовий директор Ford, зазначила необхідність пошуку "альтернативних деталей та способів отримання компонентів". Проте вона не виключає, що проблема може стати ще серйознішою.

Торговий комісар ЄС Марош Шефчович назвав ситуацію "тривожною" під час переговорів з китайськими колегами. Американська MEMA, що представляє постачальників автокомпонентів, попереджає про "серйозні ризики в реальному часі" для всієї галузі.

Довгострокові наслідки

Поточна криза демонструє вразливість глобальної автопромисловості до китайського впливу. Експерти прогнозують, що виробники будуть змушені диверсифікувати ланцюги поставок, навіть якщо це коштуватиме дорожче.

Дональд Трамп у своєму пості в Truth Social назвав китайського лідера Сі Цзіньпіна "надзвичайно складним партнером для укладення угод". Це сигналізує про те, що швидкого вирішення торгового конфлікту очікувати не варто.

Автомобільна індустрія опинилася заручником геополітичних амбіцій. Наступні місяці покажуть, чи зможуть виробники адаптуватися до нових реалій або змушені будуть кардинально переглянути стратегії виробництва.

Джерело матеріала
loader
loader