Які проблеми у країнах ЄС створюють електросамокати і як їх намагаються вирішити
Які проблеми у країнах ЄС створюють електросамокати і як їх намагаються вирішити

Які проблеми у країнах ЄС створюють електросамокати і як їх намагаються вирішити

Масове впровадження електросамокатів спричиняє серйозні проблеми у європейських містах.

Проблемами стають питання паркування, швидкості та неналежної поведінки користувачів, особливо щодо пішоходів.

Наприклад, мер Відня Міхаель Людвіг вважає "абсолютно неприйнятним, що самокати просто залишають будь-де, створюючи небезпеку".

Так само обуреним був і мер Афін Харіс Дукіс.

"Ми не проти мікромобільності.

Але подивіться, що відбувається – самокати залишають у тупиках, на пандусах для інвалідних візків, на крутих вулицях, на тротуарах і острівцях безпеки.

Це – хаос", – переконаний він.

Про те, як у Європі намагаються дати раду цьому виклику, читайте в статті у рамках ініціативи PULSE Самокати поза правилами: як у ЄС намагаються обмежити двоколісний електротранспорт.

Далі – стислий її виклад.

Досі не у всіх великих містах країн Євросоюзу врегульоване питання використання електросамокатів.

Мер столиці Греції Харіс Дукіс хоче якнайшвидше це змінити.

В Афінах хочуть заборонити використання електросамокатів на деяких вулицях, а також створити спеціальні місця для паркування (вже визначено 70 локацій).

У частині міст ЄС посилюють регулювання, але проблем це поки не вирішило.

У середині 2023 року влада австрійської столиці запровадила нові правила, які забороняють паркування електросамокатів на тротуарах.

А введення ліцензування для компаній з оренди електросамокатів скоротило кількість таких транспортних засобів у Відні з 9 тисяч у 2019 році до близько 4 тисяч сьогодні.

Та попри нові правила, проблеми з неправильним паркуванням залишаються: за майже два роки дії регламенту виписали понад 50 тисяч штрафів.

Крім того, деякі користувачі електросамокатів досі їздять тротуарами, що заборонено.

Також є проблема перевищення швидкості.

В Ірландії обмеження щодо електросамокатів набули чинності лише у травні 2024 року.

До цього їх використання було технічно незаконним через відсутність правового регулювання.

Неврегульоване використання електросамокатів створює проблеми і загрози не тільки для пішоходів, але й для самих водіїв.

Ірландське Управління дорожнього руху (RSA) у травні 2025 року повідомило, що майже кожен четвертий регулярний користувач електросамоката потрапляв в аварію протягом попереднього року, а кожен третій – ледь її уникав.

Автори досліджень закликають законодавців зробити носіння шоломів на електросамокатах обов’язковим, але таке рішення ще не ухвалене на рівні ЄС.

Але й запровадження правил використання електросамокатів – не гарантія врегулювання питання.

У Литві детальніші правила використання електросамокатів набули чинності на початку 2024 року.

Вони регулюють місця їх використання і швидкісний режим.

Проте дослідження Литовської адміністрації безпеки транспорту (LTSA) показало, що понад половина користувачів порушують ПДР.

"Популярність електросамокатів не означає автоматичне підвищення обізнаності щодо правил, безпеки та відповідальної поведінки", – сказав директор LTSA Генюс Лукошюс.

Незважаючи на проблеми, електросамокати стають невіддільною частиною міського ландшафту.

Наприклад, в Іспанії.

Один із провайдерів, Bolt, зазначає, що Іспанія є одним з найдинамічніших ринків Європи: згідно зі звітом за 2023 рік, зростання склало 78%.

"Велосипеди та самокати – ідеальне поєднання для інтеграції сталої мобільності в інфраструктуру громадського транспорту.

Самокати залишаться з нами, але їх слід регулювати", – зазначає президент Іспанського інституту мобільності Хуліан Састре.

Докладніше – в матеріалі Самокати поза правилами: як у ЄС намагаються обмежити двоколісний електротранспорт.

Джерело матеріала
loader
loader