Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії
Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії

Коли я вперше побачив оновлений Ford Kuga приблизно у такому самому ракурсі 3/4, мені одразу припав до душі оновлений дизайн її передньої частини. Звісно, я міг би сказати, що тільки через це ми й взяли даний автомобіль на тест, але ж ні, жартую. Сьогодні ми оглядаємо оновлену Kuga в цілому, роздивимося її зовні, приміряємо на себе, побачимо, що нового, а що залишилось без змін та, звісно, проїдемося на ній по наших дорогах.

Багатий вибір Kuga

Оновлена Куга пропонується у п’яти комплектаціях: елегантних Titanium та Titanium Plus, стильних ST-Line X та ST-Line X Plus зі спортивним характером, а також у версії Active X, яка вирізняється енергійною та динамічною стилістикою. Стартова ціна оновленої моделі – 1 млн 417 тисяч гривень за комплектацію Titanium з бензиновим 1,5-літровим турбодвигуном.

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 1

Також на вибір доступні гібридні модифікації – повний гібрид або плагін-гібрид, тобто такий, який можна підзаряджати безпосередньо від розетки. А на версії 2024 року ще й діє знижка. Більше про ціни та комплектації ви можете дізнатись на сайті імпортера та офіційних дилерів.

Зазвичай під час оновлення моделей до палітри кольорів додаються 1-2 нових. Так сталося і цього разу. І наразі маємо оновлений фірмовий блакитно-синій та світло-зелений, як в нашого тестового авто. Називається він Bursting Green. В ньому оновлена Kuga наче посвіжішала. Особисто мені цей колір подобається. І до того ж доплачувати за нього не потрібно.

Приємна зовнішність Kuga

Основні оновлення зовні – в передній частині. Як ви бачите, в нас нова оптика, нова решітка радіатора, відповідно новий бампер і додалась характерна смужка, по ній автомобіль відразу можна відрізнити в темну пору доби.

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 2

Раніше мені не вистачало якоїсь зібраності у зовнішньому сприйнятті Kuga. Тепер, як на мене, все стало на свої місця. З оновленим дизайном та оптикою Kuga стала виглядати краще. Знаю, багато комусь з вас подобалась оптика, яка була раніше, вона була ніби окремою. Але знов таки, смаки можуть відрізнятися.

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 3

Повністю світлодіодні фари з автоматичним керуванням дальнім світлом входять до стандартної комплектації. А топова версія, як у нас на тесті, може похизуватися світлодіодними Matrix LED фарами головного світла з функцією адаптивного освітлення. І світять такі фари дійсно дуже-дуже яскраво і добре.

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 4

У задній частині змін менше. Основне – це оновлена оптика. І знов таки, все виглядає більш гармонійно і цілісно. Що ще привертає увагу? Це ошатний бампер і два справжніх вихлопних патрубки.

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 5

У складі гібридної силової установки Kuga – бензиновий атмосферний ДВЗ об’ємом 2,5 літри, що працює за циклом Аткінсона, електродвигун, а також тягова батарея. Принципово тут все так само як і було до рестайлінгу. Хіба що потужність зменшилася на декілька кінських сил. Втім, до 100 км/год на годину гібридна повнопривідна версія прискорюється за 8,3 секунди. Це гідний і відчутно швидкий результат.

Інтер’єр Kuga

В салоні є декілька важливих доопрацювань, котрі концептуально змінили сприйняття салону як такого. Звісно, я маю на увазі екран мультимедійної фірмової системи SYNC 4-го покоління, який значно збільшився в розмірах, і тепер його діагональ становить 13,2 дюйма. До рестайлінгу було 8 дюймів, відчуйте різницю з 13,2 дюймами! Вони виглядають доволі таки солідно. Екран великий, з чудовою графікою, з гарним і зрозумілим меню.

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 6

Керування клімат-контролем також винесено на екран. Тобто, по клімату фізичних регулювань  немає. Єдине, що є – кнопка пустити повітря на скло, наприклад, восени або взимку, щоб швидко зняти запотівання скла. Все решта – на екрані. Я не можу сказати, що я зрадів такому рішенню, тому що до рестайлінгу двозонний клімат-контроль мав класичний блок, і, наприклад, температура регулювалась зручними шайбами. Тут маємо натискати кнопки. Можемо підіймати або опускати температуру по половинці градуса. Треба призвичаюватися…

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 7

Щодо функцій комфорту. Підігрів передніх сидінь на 3 ступеня інтенсивності, підігрів керма, підігрів лобового скла – все це важливо в холодну пору року.

Ще додам, що великий екран інфорозважальної системи на 13,2 дюйма йде в усіх комплектаціях. Але, починаючи з третьої, мультимедійна система йде з більшою кількістю динаміків. Тобто, якщо починається все з 6 динаміків, то з третьої комплектації це вже 10 динаміків, включаючи сабвуфер. І все це не просто акустика, а елітна від бренду Bang&Olufsen.

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 8

По мультимедійним можливостям, звісно, вони тут сучасні, я б сказав, максимальні, тому що в нас бездротовий Android Auto, бездротовий CarPlay, смартфон можемо зручно розмістити внизу центральної консолі, де розміщено бездротову зарядку. Але якщо хочете фізично під’єднати ваш девайс, то тут є вхід Type-C і звичайний класичний Type-A. Зручно, в кого нема сучасного дроту, може користуватись класичним, він точно у всіх знайдеться.

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 9

На центральній консолі є фірмова «шайба» селектору коробки передач, яка добре знайома по іншім моделям Ford. Вона не тільки добре виглядає, але й дозволяє легко керувати. Ви просто обертаєте її та обираєте режим, який необхідно. А якщо, наприклад, ви зупинились та раптово забули перемикнутися у «паркінг», та вирішили залишити машину, вона не почне рухатись вперед, як інші, а самостійно перейде у режим «паркінг». Тобто електроніка допоможе убезпечити вас від неприємностей.

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 10

Що стосується посадки за кермом, то почнімо з сидінь. І, починаючи з комплектації ST-Line X, маємо комбіноване оздоблення салону з екошкіри та алькантари, з червоним рядком та вставками з карбону.

Щодо посадки, то вона в цих сидіннях зручна, тому що це сидіння AGR, і це значить, що вони розроблені не тільки для комфорту, але й з урахуванням здоров’я спини. І, дійсно, коли сідаєш, то, бічна підтримка на спинці як під мене зроблена. До того ж, починаючи з комплектації ST-Line X є електрорегулювання. Їх тут 12. І, на додачу, маємо ще регульовану по довжині підтримку для колін. Для дальньої дороги вона стане в пригоді, але і в міських поїздках, навіть не дуже тривалих, я також нею користуюся.

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 11

Кермо в нас таке саме, із дуже зручним хватом та перфорацією. Щодо кнопок, може здатися, що їх забагато, але насправді керувати ними зручно.

Панель приладів виключно цифрова та у всіх комплектаціях вона однакова. Вона трохи збільшилась у порівнянні з дорестайлінговою версією. Маємо діагональ у 13 дюймів, а раніше було 12,3. І так само як і раніше, маємо зручну, зрозумілу графіку. Екран також можна налаштовувати.

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 12

Якщо ви вибрали екорежим, то тут є така цікава функція, як «інструктор з керування електромобілем». Тобто, якщо ви їдете заощадливо, то стаєте на 100% інструктором з керування.

Є інші цікаві графічні елементи. Наприклад, під час руху з’являється зображення маленької машини у смузі, котре доповнюється додатковими позначками та підказками щодо спрацювання системи утримання у смузі або у випадку появи перешкоди попереду. Тобто, все красиво анімоване. Меню можна налаштовувати додатково, якийсь екран додати або прибрати. Крім того, при зміні режиму руху, а їх тут чотири, панель приладів також трохи змінює свій вигляд та кольори.

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 13
Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 14
Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 15
/
Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 16
Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 17
Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 18

Є спеціальне меню для аудіосистеми, під’єднання телефону, тощо. Також можна налаштовувати функції автомобіля. Наприклад, вкладка допомоги водію чи адаптивний круїз-контроль. Останній може працювати як звичайний чи адаптивний. Обмеження швидкості, допомога утримання смуги руху, інтенсивність попередження, з якою має вас  інформувати кермо про виїзд зі смуги – все можна кастомізувати. Тобто ви можете налаштувати автомобіль під себе, як забажаєте. Є окремі меню для Apple CarPlay та Android Auto. І, знову ж таки, можна щось відшукати, під’єднатися до мережі й ще щось дозавантажити.

Також на екран мультимедіа виводиться огляд не просто з камери заднього огляду, а камери на 360 градусів навколо автомобіля. Для цього є окрема кнопка. Тобто, окрім того, коли ви вмикаєте задню передачу, ви можете примусово викликати цей огляд і побачити, що відбувається навколо автомобіля. Корисна функція – натискаєте «плюс» і тут можете збільшити кожен з кутів огляду. Або, наприклад, паркуєтесь заднім ходом, подивилися, що ліворуч, а що – праворуч. Також тут є динамічні показники траєкторії руху та анімація, куди направлені колеса.

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 19

На другому ряду сидінь все зручно, комфортно та просторо. До переднього крісла більш ніж долоня відстані від колін заднього пасажиру. Так само вистачає місця від голови до стелі. До речі, зверніть увагу, у цій комплектації вона чорна. Отже, внутрішній об’єм в Kuga вельми достатній для дорослої людини щоб почувати себе комфортно. Додатково сидіння можна регулювати. Ви можете посунути його вперед, щоб звільнити додаткове місце для багажу. Також можемо регулювати нахил спинки, що покращує відпочинок в далекій подорожі. Можливо дуже комфортно розміститися, відкинути собі підлокітник з підсклянниками та навіть ввімкнути підігрів сидінь. Також позаду є власні дефлектори обдуву та порти USB-C.

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 20

Задні двері відчиняються не широко, але завдяки формі проєму сідати та виходити доволі зручно. Навіть якщо ви не маєте змоги на паркуванні широко відчинити двері, то навіть у такому положенні ви спокійно сідаєте і виходите без зайвих зусиль. Фірмовою «фішкою» є рухливі накладки, які захищають край дверей від ушкоджень.

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 21

Що тут в нас по об’єму багажника? Відчиняємо його помахом ноги, безконтактно. Фактично нічого не змінилося. 553 літри корисного об’єму. Але в гібридних версіях місця трішечки менше – 536 літрів. Під фальш-підлогою є «докатка», інструмент і кілька відділень, щоб розкласти дрібнички. У багажнику є гачок та розетка на 12 В. Гачків насправді можна було б зробити декілька, а ще додати якийсь захист на поріг, щоб не подряпати його речами.

У верхньому положенні фальш-підлоги, якщо скласти задні сидіння, вийде майже рівна поверхня.

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 22
Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 23
Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 24
/
Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 25
Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 26
Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 27

Гібридний рушій

Отже, у нас на тесті Kuga з гібридною силовою установкою, яка складається з ДВЗ потужністю 183 к.с., електродвигуна та тягової батареї. Ну, і важливо зазначити, що ДВЗ працює за циклом Аткінсона, тобто він більше «заточений» на економічну їзду. А тягова батарея, як це частіше за все буває в гібридів, зовсім невеликої місткості.

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 28
Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 29
Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 30
/
Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 31
Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 32
Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 33

У порівнянні з дорестайлінговою Kuga гібридна система залишилась без принципових змін. Але, попри те, що потужність трошки зменшилась (була 190, а стала 183 к.с.), автомобіль став швидшим. Прискорення до першої «сотні» покращилось з 9 до 8,3 с. Погодьтеся, це суттєво.

В Kuga є чотири режими: нормальний, еко, спорт та для слизьких покриттів. Нормальний, як на мене, найкращий. В ньому автомобіль не хочеться ані заспокоїти, ані підбадьорити. Цього темпераменту цілком вистачає для міських пересувань. Навіть, якщо ви хочете пришвидшитись зі світлофора, автомобіль це повністю дозволяє. Мені сподобалось, що збалансованість керування тут присутня у всьому: на кермі, в акселераторі, гальмах. Все виважено і не потребує звикання.

Я пригадую, як тестував третє покоління Kuga, коли воно вийшло на ринок. В нього була дизельна версія, які зараз поступились місцем гібридам. Так от, в дизелі до акселератора, і особливо до гальм, треба було пристосовуватись. Тут такої необхідності немає. Навіть, попри те, що в гібрида є режим рекуперації, який вносить свої корективи в процес гальмування. Автомобіль одразу відчуваєте цілісно, і на знайомство з ним витрачається мінімум часу. Навіть, якщо до цього взагалі не керували автомобілями Ford.

Якщо казати більш детально про режими керування, то їх відмінність наступна. Наприклад, в екорежимі автомобіль буде намагатись максимально пересуватись за допомогою електротяги. Тобто, він буде повільнішим, але помітно економити пальне. Якщо обрати спорт режим, то все відбувається навпаки. І характер відгуку на органи керування дійсно буде відрізнятись.

Якщо активувати режим «слизько», то на відміну від решти режимів, в яких більша частина крутного моменту передається на передні колеса, в режимі «слизька дорога» він буде розподілятись міє осями 50/50.

До речі, щодо повного приводу. Він тут «справжній», тому що момент на задні колеса передається за допомогою класичного карданного валу. Це не така історія, коли задні колеса окремо приводить у рух електродвигун. Якщо потрібно подолати якісь не дуже певні ділянки взимку, то цей режим саме для цього і буде добре відпрацьовувати.

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 34

Що мені сподобалось і чому я зрадів – це збалансованість та керованість цього автомобіля. Вона заслуговує найвищої оцінки! Це Ford в найкращих проявах. Мене зрозуміють ті хто володів автомобілями цієї марки. Особливо такими прудкими, наприклад, як Fiesta або Focus, або навіть попереднім поколінням Kuga. Вони підтвердять, що люблять свої авто за керованість,  за те, наскільки чітко автомобіль дослухається до дій кермом, наскільки він прогнозований в поворотах та як впевнено тримає траєкторію, якщо ви заходите у віраж швидко. І у нової Kuga це також є.

Навіть попри те, що гібридна установка додає ваги, по її розподіленню, як на мене, ніяких питань немає. Чогось зайвого не відчуваєш і отримуєш задоволення, коли швидко проходиш віражі. Автомобіль дозволяє це робити робити. Він навіть провокує на це.

Кермо в Kuga гостре. Від краю до краю воно робить лише 2,5 оберти.  А щодо вивороту, я не скажу, що він відмінний, але гарний. ТО ж зайвий раз на паркуванні крутити кермо не доведеться.

З цікавих систем безпеки відзначу інтелектуальний допоміжний пристрій контролю швидкості з розпізнаванням дорожніх знаків, систему допомоги утримання смуги руху та систему центрування автомобіля у смузі руху, а також адаптивний круїз-контроль з функцією Stop&Go.

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 35

Автомобіль сповістив мене, що я втомився і пропонує відпочити. Хоча я цього не відчуваю. Але, якщо відверто сказати, то ніч була майже безсонна, і я дійсно мало спав. Автомобіль це відслідковує за швидкістю руху очей водія та його реакцією.

Дійсно, помічники тут слідкують за тим, як ви їдете, як керуєте, як і де автомобіль знаходиться в смузі, та за необхідності все це коригується. Навіть коли ви не вмикаєте, наприклад, адаптивний круїз, він все одно придивляється, в якій смузі ви знаходитесь, чи не виїжджаєте ви за нею, і, відповідно, трохи допомагає. І також слідкує за тим, чи немає критичного зближення з автомобілем попереду, тут є екстрене гальмування. Так само, коли ви рухаєтесь заднім ходом, і, наприклад, не помітили пішохода або велосипедиста, який позаду перетинає вашу траєкторію, автомобіль це бачить, та в разі необхідності гальмує самостійно.

Щодо ходової частини, то тут знов хочеться згадати про знайдений баланс, тому що автомобіль дуже впевнено проходить нерівності, стики та дорожні «латки». Ходова відпрацьовує все це, намагається поглинути та не передавати у салон, навіть попри 19-ті диски. Я гадаю, що на 18-х все це буде ще краще. Ходова дуже гідно приймає виклик від наших доріг.

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 36

Економія з Kuga

Поговоримо про економію. Витрати пального в гібридній версії, а ми тестуємо саме таку, це дуже важливо і фактично одна з ключових переваг. Тож, технічні характеристики обіцяють нам витрату в комбінованому циклі в діапазоні від 5,7 до 6,4 літра на 100 кілометрів шляху. Що в мене вийшло в місті? Абсолютно легко, без жодних зусиль, не перемикаючись в екорежим, виходить від 5 до 6 літрів, залежно від заторів та від того, чи захочете ви там швидко стартувати зі світлофора. Якщо перейти в економічний режим та їхати дуже помірковано, то показник буде 4,2 л/100 км. Якщо візьмемо показники за останні 1200 км, тобто це були різні водії, режими та маршрути, бачимо 6,4 л/100 км. І навряд хтось їздив економічно. Тому з економією тут все добре. І якщо залити повний бак бензину (54 л), то, якщо постаратися, можна подолати 1000 км на одній запраці.

Kuga ДВЗ чи гібрид?

Ну що ж, підбиваємо підсумки. Перш за все мені сподобалося, як цей автомобіль їде і які емоції дарує водію. Пасажирам Kuga дарує комфорт. Коли бракує емоцій – водій згадує про спорт режим. А якщо про щоденну їзду, то тут дуже класно працює гібридна силова установка. Вона ефективна і дуже приємна за динамікою та плавністю роботи.

Якби я обирав собі Kuga та обмірковував щодо двигунів, то, мабуть, дивився саме на гібридну версію. 1,5-літровий бензиновий варіант по кінським силам наче такий самий, але до 2,5-літрового мотора більше довіри, скажімо так. Ну і гібридна версія це «2 в 1», може жвавіше поїхати, і при цьому пальне зекономити.

Тест-драйв нового Ford Kuga: в чому секрет оновленої версії - Фото 37

Для того, щоб краще розуміти оновлену Kuga, з нею обов’язково треба познайомитися особисто, відчути динаміку, якість руху, роботу електронних асистентів, добротність матеріалів салону. Kuga безумовно якісний європейський автомобіль. І, до речі, вона і розроблялася в старому світі, і випускалася спочатку тільки там. І лише через деякий час у компанії заговорили про вихід на американський ринок. Там вона зараз відома як Ford Escape.

І ще хотів зауважити, що гібридна версія виявилась економніша навіть за дизельну. Я пригадав, що дизельна на «автоматі» споживала не менше 7 л, а тут в нас виходить не більше 6 л. Ну і, відповідно, якщо ми порівняємо з 1,5-літровим, то тут також буде принаймні на 1 літр на «сотні» менше.

Конкуренти

Якщо подивимося на конкурентне середовище, то, як і раніше, воно доволі щільне і доведеться «поштовхатися ліктями». Але Kuga є, що запропонувати покупцеві. Це і їздові характеристики, і якась така, німецька точність, налаштування, які цю машину добре навчили їздити.

Якщо брати більш предметно по конкурентах, то перш за все, на мою думку, це буде Toyota RAV4. Автомобілі схожі за своїм формфактором та ціновою пропозицією, від стартової комплектації до топової.

Ще в нас є доволі популярні Mazda CX-5, Hyundai Tucson та Kia Sportage. Там все залежить від комплектації. Якщо беремо стартові версії, то там порівняні ціни. Якщо підіймаємось ближче до топових комплектацій, то вже можуть бути розбіжності. Тому треба дивитися, які саме опції вас приваблюють, та чи дійсно вони вам потрібні. Ну і, звісно, в нас є Volkswagen Tiguan, але він доволі дорогий – його ціна починається там, де у Kuga вона закінчується… Але, рахуйте самі, яка саме комплектація вам потрібна, який саме набір опцій, тому що вибір доволі широкий.

Джерело матеріала
loader
loader