Безпілотний «Яструб»: Армія США тестує автономну систему керування Black Hawk
Безпілотний «Яструб»: Армія США тестує автономну систему керування Black Hawk

Безпілотний «Яструб»: Армія США тестує автономну систему керування Black Hawk

На авіабазі Лейнглі-Юстіс, штат Вірджинія, США, нещодавно відбувся тестовий політ модернізованого UH-60 Black Hawk.

Вертоліт був обладнаний експериментальною системою моніторингу стану пілота, здатною переводити борт в автономний режим управління, якщо з пілотом щось сталось, повідомило видання Star and Stripes, офіційний ресурс Армії США.

Екіпаж здійснив політ тривалістю 90 хвилин на експериментальному Black Hawk. Вертоліт був оснащений автономним програмним забезпеченням, яке отримувало дані з сенсорів, здатних виявляти перешкоди та сканувати зони приземлення.

Команда Центру розвитку бойових можливостей Армії використовувала спеціальну наручну пов’язку для аналізу стану пілота. Медичний пристрій симулював втрату працездатності пілота, і автономна система перевірила його реакцію. Коли реакції не надійшло, вертоліт успішно повернувся на базу без допомоги людини. 

Поєднання медичних моніторингових пристроїв з системами забезпечення контрольованої автономії є частиною вимог до армійської програми вертольотів наступного покоління, яка стартувала у 2019 році. Армія планує впровадити цю систему на всіх авіаційних платформах.

Випробування було проведене двічі з однаковим результатом. Але наразі систему активували вручну. Армія ще має вирішити, коли автопілот має активуватись після того, як розпізнає, що оператор не реагує.

«У потрібний момент борт зможе зависати, перейти в режим очікування, або повернутись на базу. Ми хочемо інтегрувати та протестувати ці системи й визначити, які технологічні рішення потрібні для наших військових», — пояснює представник ВПС США.

Проєкт розпочався наприкінці минулого року, коли Армійська аеромедична дослідницька лабораторія звернулась до компанії Tiger Tech Solutions яка виробляє пристрої моніторингу стану  людини.

Наручна повязка компанії Tiger Tech фіксує базові біомаркери користувача — рівень кисню, температуру, серцебиття — і надсилає сигнал через Bluetooth на бортові системи у разі різких змін або ознак небезпеки, пояснив генеральний директор Гаррісон Віттелс.

«Такого ще ніколи не робили в історії авіації. Це — новий рубіж», — говорить він.

Після того, як система моніторингу була готова, лабораторія звернулася до Центру розвитку для планування випробувань. Технологія ще перебуває на ранній стадії, попереду — подальші тестування.

Джерело матеріала
loader