/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2F53db40ea7d5fe18da0bd25e29f2a31d9.jpg)
В Україні не вистачає до 40 тисяч водіїв вантажівок: де їх планують узяти
Український ринок вантажних перевезень відчуває гостру нестачу кадрів. У Кабміні попереджають, що швидко вирішити цю проблему не вийде.
30% автопарку простоюють через дефіцит водіїв, а це — від 30 до 40 тисяч осіб із категорією СЕ, розповів у коментарі "Укрінформу" заступник міністра розвитку громад і територій України Сергій Деркач.
За його словами, у великих вантажних перевезеннях в Україні задіяно близько 130 000 вантажних автомобілів, з яких третина простоює, бо нікому ними керувати.
"Кілька місяців тому ми були в одній із великих компаній. У них на майданчику стоять 30 великих нових автомобілів. І власники кажуть, що на них нікому їздити: контракти є, а водіїв немає", — зазначив чиновник.
Деркач підкреслює, що швидко вирішити питання дефіциту кадрів не вдасться, і тому Мінрозвитку й ініціює проєкти підготовки фахівців для ринку.
Як приклад заступник міністра навів проєкти з підготовки жінок-водійок і з перепідготовки ветеранів. У планах — розпочати схожу ініціативу з молоддю, щоб залучити до професії якомога більше людей.
Вибір цих категорій не випадковий.
"У всіх цих людей немає питань щодо бронювання. Немає проблем із бронюванням у ветеранів, у жінок. Тому ми працюємо з цими категоріями", — пояснив він.
Однією з причин дефіциту кадрів на ринку перевезень минулого року стала відсутність бронювання співробітників. У 2025-му бізнес вирішив це питання.
"Усі транспортні компанії, якщо вони працюють, особливо у сфері міжнародних перевезень, платять відповідну зарплату — всі вони мають можливість забронювати 50% працівників. Але є нюанс: у компаніях багато людей, які не займаються безпосередньо водінням. Тому перед бізнесом став виклик: як зберегти персонал і правильно перепрофілювати його з тим, щоб вписатися в ці 50% і забезпечити себе працівниками найбільш затребуваних професій", — пояснив Деркач.
Нагадаємо, Фокус писав, як 400 000 мігрантів рятуватимуть український ринок праці. Ми також розповідали, яка сфера відчуває найбільшу нестачу працівників.


/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F147e2c41-3fd7-4d9f-9857-4d05778ec630.jpeg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2F2461190baa5ba1698b7c5ae9fdab45fe.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F3%2Fed6685d481f1c9fe8b404b182ad575d6.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2Ffe497bc72ab9463f8bd3f21b646e9ceb.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F1a2f09f371585303c6590f057fed7347.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F44de555886e3c726225c58ce0fb6f9b4.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F130%2F688d3facc9b3bcedd87bd85628e98476.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F419%2Feae70bcf9da35b4311ca6723ee8a62a8.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F432%2F697b8730ff366c94a6536eb226c08d63.jpg)