«Кубок Моравії»: Ще три подіуми для України!
Усі три українських картингісти, які вийшли на старт 4-го етапу «Кубка Моравії», з гідністю захистили честь України, посівши одразу три призові місця! При цьому поборотися за них довелося не на жарт, особливо лідерці команди Master Kart racing team Златі Скуз.
Цього разу гоночний шлях юних українських картингістів із Master Kart racing team привів їх до невеликого чеського містечка з незвичайною назвою Vysoke Myto. Буквальний переклад – «високе мито»! Саме тут, на однойменному картодромі, відбувся 4-й етап «Кубка Моравії» (Moravsky Pohar), у якому загалом взяли участь 175 спортсменів.
Нагадаємо, що в межах цих змагань пілоти змагаються у двох заліках – Чемпіонаті Словацької Республіки з картингу та на «Кубок Моравії».
Другий є відкритим, тож у ньому може стартувати будь-хто з усієї Європи.
Звідси й значно більша наповненість класів саме у заліках «Кубка Моравії». Щоправда, клас Mini 60, у якому змагалися одразу двоє представників України — Злата Скуз та Кирило Григоренко, — зібрав лише шістьох учасників.
Причому тільки двоє з них виступали в межах Чемпіонату Словацької Республіки з картингу. І, як і на попередньому етапі, головним суперником Злати Скуз знову став саме один із них, а саме Адрієн Влач.
Де-юре українка та чех виступали в абсолютно різних заліках, і Влач не був прямим конкурентом Злати в боротьбі за залікові бали.
Але, як то кажуть, спрацював спортивний принцип — хто фінішує вище! Причому їхнє протистояння розпочалося вже з кваліфікації.
Саме Адрієн здобуває «поул», випередивши Злату лише на одну десяту долю секунди. У своєму заліку «Кубка Моравії» Скуз стає найкращою, випередивши свого головного суперника Теодора Отахала на 0,25 секунди.
Етап складається з трьох заїздів рівної протяжності — «ПредФіналу», «Фіналу» та «Супер Фіналу», — за які, утім, нараховується різна кількість очок. Саме Златі найкраще вдається старт «ПредФіналу».
Українка захоплює лідерство в «абсолюті» та веде.
Ще раз уточнимо – лапки вживаємо тому, що жодного офіційного загального заліку, а тим більше нагородження, не передбачено.
Упродовж усього заїзду Адрієн постійно атакує Злату, і за два кола до фінішу українка лише трохи помиляється, чим одразу користується суперник. Більше того — не він один!
Злату одразу випереджає і її прямий конкурент у заліку «Кубку Моравії». Скуз не здається і намагається контратакувати Теодора, проте раніше в повітрі з’являється картатий прапор.
Таким чином, Злата фінішує третьою на трасі та другою в рамках «Кубку Моравії». Очевидно, що це її розчарувало, але водночас надало спортивної мотивації й агресії на наступний день.
У неділю вранці Злата знову, цього разу з третьої позиції, виграє старт «Фіналу» і протягом усієї гонки знову бореться з тим самим Влачем. Точніше — відчайдушно захищається від його безперервних атак. І на цей раз все закінчується не надто красиво.
На прямій «старт-фініш» буквально останнього кола заїзду спроба обгону з боку Адрієна закінчується їхнім зіткненням!
При цьому, втретє наголошуємо – Влач насправді не був прямим суперником українки в заліку «Кубка Моравії»!
Після зіткнення карт Злати виносить на узбіччя, проте вона власноруч витягає його назад на трасу і повертається в гонку!
Зрозуміло, що про жодне «наздогнати» вже не йшлося. Проте Скуз фінішує, і навіть не останньою, а п’ятою в абсолюті та третьою в заліку «Кубка Моравії».
Хоча, за словами очевидців, мав місце очевидний «фол», суддівство визнало контакт між Влачем і Скуз гоночним інцидентом, жодним чином не покаравши Адрієна.
Як би там не було, це зіткнення вже вплинуло на підсумки етапу, а згодом може позначитися й на значно більшому… Але про це — нижче.
Попри те, що в «Супер Фіналі» Злата стартувала лише з 5-го місця, вже після першого повороту вона йде другою.
Скуз випереджає свого реального конкурента та знову нав’язує боротьбу «принциповому» супернику. На жаль, цього разу, як це трапляється в автоспорті, результат визначила техніка, а точніше проблеми з нею.
У моторі Скуз (в даному випадку команда орендує їх на місці) виникають проблеми — він починає втрачати потужність.
Звісно, в таких умовах, уже без жодної боротьби, українка змушена пропустити Отахала. Проте навіть на «підбитому крилі» вона дотягує до фінішу третьою в «абсолюті» й другою у своєму заліку!
У підсумку Скуз набирає 121 бал проти 127 у Теодора Отахала, посідаючи друге місце на 4-му етапі «Кубка Моравії».
Що особливо втішно, компанію Златі на подіумі склав іще один українець!
Для Кирила Григоренка, який, на відміну від своєї напарниці, поки що здобуває переважно досвід, ця гонка минула спокійніше й без особливих пристрастей.
У «ПредФіналі» він фінішує третім у класі, після чого з невдачей у Злати — стає другим у «Фіналі» і знову третім у «Супер Фіналі».
Тим самим, набравши 119 балів на цьому етапі, стабільний Григоренко лише зміцнив свою третю позицію в турнірній таблиці «Кубка Моравії».
Він уже випереджає найближчого суперника більш ніж на вагомі 140 очок! А ось у самої Злати Скуз ситуація зовсім інша.
Так, українка, як і раніше, очолює залік Mini 60 у рамках «Кубка Моравії».
Але, нагадаємо, що, як і в Чемпіонаті України з картингу, тут абсолютно всі очки, набрані протягом етапів, йдуть у пiдсумкову залікову скарбничку.
І в цьому випадку головне, це не друге місце, а те, що Скуз поступилася Отохалу разом 6-ма очками.
Актив Злати наразі становить 425 бала, і вона випереджає свого головного конкурента лише на три «пункта». Мабуть, тут ми маємо повне право сказати риторичні «якби».
Якби українку не вибив з траси суперник — і навіть не прямий конкурент у заліку «Кубка Моравії» — ситуація в турнірній таблиці могла б виглядати інакше…
Третім українцем на 4-му етапі «Кубка Моравії» був Кірил Рухлін, для якого це лише другий повний сезон у картингу. Тим не менш, і він завершив гонку на подіумі!
Рухлін виступає в класі Baby 60, який, на відміну від свого «старшого побратима», виявився значно чисельнішим.
У Baby 60 змагалися 16 учасників. Із них лише четверо виступали в межах Чемпіонату Словацької Республіки з картингу, тоді як безпосередньо в заліку «Кубка Моравії» було 12 пілотів.
Більше того, на відміну від багатьох своїх суперників, Рухлін лише цього року почав змагатися в цьому класі.
Тож для Кірила цей етап виявився дещо складнішим, ніж для його напарників.
Українець показує 11-й час у кваліфікації та 7-й, якщо брати лише залік «Кубка Моравії». Таким чином, у «ПредФіналі» він опиняється в самісінькому центрі боротьби в середині пелотону. І тут завдання полягало не стільки в тому, щоб «відіграти», а «не втратити».
І саме цього Рухлін і досягає – він фінішує на тих самих позиціях, з яких стартував.
Однак увечері юний пілот проводить «роботу над помилками» зі своїм тренером Олегом Скузом, і вже в неділю починає демонструвати прогрес.
Рухліну значно краще вдаються старти, і після 8 кіл боротьби у «Фіналі» він фінішує 8-м в «абсолюті» та 5-м у своєму заліку. А після штрафу для одного з його суперників піднімається ще на одну позицію вище.
Вирішальний «Супер Фінал» Рухлін проводить ще впевненіше.
Йому знову вдається старт, і понад половину дистанції Кірил утримує позаду себе, відверто кажучи, кількох швидших суперників!
Ближче до фінішу українець збирає позаду справжнiй «паровозик», однак скільки б вони не намагалися, так і не змогли його випередити Рухліна!
У підсумку вiн фінішує 7-м в абсолюті й, головне, третім у заліку «Кубка Моравії».
Таким чином, Кірил набирає 113 очок і піднімається на третю сходинку подіуму 4-го етапу «Кубка Моравії» в заліку Baby 60.
І тут не можна не відзначити ще одну ознаку надзвичайної щільності боротьби в цьому, здавалося ще зовсiм дитячому класі.
Якщо переможець і срібний призер заробили відповідно 127 і 121 очок, то по 113 очок, рахуючи Рухлiна, набрали одразу двоє пілотів, ще один — 112, а ще двоє — по 111!
І, на щастя, у вирішальному «Супер Фіналі» саме українець фінішував вище за більшість своїх прямих конкурентів, що й визначило долю третьої сходинки подіуму.
Подібна ситуація спостерігається й у турнірній таблиці класу Baby 60 «Кубка Моравії». З 327 очками Рухлін, як і раніше, посідає п’ятий рядок.
При цьому найближчому супернику він поступається лише двома балами, а від підсумкового подіуму сезону його відділяють усього 11 очок.
Попереду в усіх цих юних українських картингістів ще три етапи «Кубка Моравії».
А разом із ними й шанс покращити або закріпити свої позиції в турнірній таблиці. Вболіваємо за наших!
В’ячеслав Щербина
Фото надані Master Kart racing team

