/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F1ea9bb9960029c8f9fe7bcaa8e849ac2.jpg)
Маркетплейс для армії: Міноборони спрощує закупівлю дронів
"Агенція оборонних закупівель" Міноборони України продовжує укладати державні контракти з виробниками безпілотників – 11 компаній уже інтегровані в маркетплейс зброї DOT-Chain Defence.
За даними відомства, серед виробників, чиї дрони зможуть обирати військові: Escadrone, TAF Drones, Vyriy Drone, "ВНА Трейд", "Генерал Черешня", "Гриф".
У пілоті проєкту 12 бойових бригад можуть замовляти FPV-дрони через маркетплейс. Надалі систему масштабують на всі Збройні сили України, а також розширять перелік типів дронів, доступних для замовлення.
"На ринку чимало дронів, але підрозділи не завжди отримують саме те, що потрібно для виконання завдань. DOT-Chain Defence має змінити цю логіку: військові можуть робити конкретні замовлення під конкретні потреби. Виробник бачить реальний попит, підрозділ – свого постачальника, а АОЗ забезпечує прозорий та оперативний супровід", – зазначив директор АОЗ Арсен Жумаділов.
Формат маркетплейсу передбачає, що військові самостійно обирають і замовляють необхідні дрони за кошти АОЗ – для пілотного етапу Міністерство оборони виділило агенції на закупівлю дронів один мільярд гривень. Увесь супровід процесу – від підписання контрактів до організації логістики та оплати – забезпечує АОЗ.
Завдяки цифровій моделі взаємодії процес замовлення максимально спрощений – військовим потрібно лише три електронні підписи (КЕП), щоб отримати дрон. Це дозволяє скоротити час доставки до кількох тижнів.

