Кар’єрні самоскиди Liebherr поїхали проводами ще в одній країні
Компанія Liebherr Mining у липні цього року запустила тролейну лінію для кар’єрних самоскидів на мідному руднику Kaллаусі (Чилі). Це перша така лінія в країні та перший аналогічний проект Liebherr у Південній Америці. Складність реалізації цього проекту полягала у високогірному розташуванні траси – 4500 м над рівнем моря, наявність сильних вітрів, а також сейсмологічної нестабільності району.
Проект включав облаштування інфраструктури та електроживлення, встановлення бортового обладнання (пантографів) на самоскиди та навчання персоналу. На електрофікованому маршруті протяжністю 1 км будуть експлуатуватися чотири 360-тонні самоскиди Liebherr моделі T284. Одночасно на лінії зможуть працювати дві машини завдяки установці двох трансформаторів потужністю 5,5 МВт.
Експлуатація кар’єрних самоскидів по проводах дає низку переваг. Це зниження витрати пального на 85% при русі на підйомах, а разом з цим і скорочення викидів СО2 на ті ж 85%. У свою чергу на 40% збільшується швидкість машин при русі в гору. Істотно підвищується продуктивність завдяки скорочення часу циклу на 20 – 25%. Дизельний двигун має менше навантажень, що подовжує його ресурс і здешевлює технічне обслуговування. Крім того, кар’єрні тролейвози забезпечують покращені умови праці операторам.
Зазначимо, що сьогодні тролейні лінії від Liebherr Mining успішно функціонують у кар’єрах низки країн. Так, у Панамі працює 38 одиниць 360-тонних самоскидів, а в Замбії – 15 аналогічних машин. А ось в Австрії експлуатується сім 100-тонних самоскидів Liebherr.

