Porsche 911 з формульним мотором оцінили в кілька мільйонів
Рідкісний Porsche 911 TAG Turbo 1988 року від ательє Lanzante продадуть на аукціоні RM Sotheby’s. За попередніми даними, за автомобіль вдасться виручити від 1,8 до 2,1 мільйона доларів.
Пропонований на престижному аукціоні Porsche 911 TAG Turbo від британського ательє Lanzante є єдиний у своєму роді. Це один із 11 екземплярів культового спорткара, в конструкції якого використовуються мотори від формульних болідів McLaren. Зокрема, на даному екземплярі встановлено 1,5-літровий двигун V6 TAG Turbo “TTE P01” від формульного боліда Альона Проста, який використовувався на його гоночному McLaren MP4 у 1986 та 1987 роках. Він розвиває потужність 510 к.с. та здатний розігнати автомобіль до 320 км/год.
Пілоти McLaren Нікі Лауда, Ален Прост, а згодом і Айртон Сенна, домінували на трасах Формули-1 у 80-ті роки. Значна частина цього успіху пов’язана із використанням двигуна TAG-Porsche, який команда почала використовувати наприкінці 1983 року. У 1984 році 1,5-літровий V6 з подвійним турбонаддувом TAG-Porsche TTE P01 на шасі MP4/2 дозволив Лауді та Просту зайняти перше та друге місця в особистому заліку, а McLaren з великим відривом виграв Кубок конструкторів.
Двигун був розроблений Гансом Мецгером з Porsche – тим самим інженером, який брав участь у створенні першого шестициліндрового опозитного двигуна для Porsche 911 у 1963 році. Пізніше він розробив двигун для Porsche 917, який переміг у «24 годинах Ле-Мана» у 1970 та 1971 роках. Цей досвід безпосередньо вплинув на дорожні моделі — зокрема на появу Porsche 911 Turbo 1974-го, який також проєктував Мецгер. Мотор TTE P01 моментально перетворив McLaren: у 1984 році MP4/2 виграв 12 із 16 Гран-прі.
Партнерство McLaren та Porsche завершилося наприкінці сезону 1987 року, коли новим постачальником силових установок стала Honda. Porsche вирішила не пропонувати двигун TAG іншим командам, але розглядала можливість його використання на Porsche 911 Turbo покоління 930. За легендою, на честь закінчення співпраці Porsche подарувала McLaren модифікований 911 у кольорі Grand Prix White, оснащений V6 від боліда Формули-1. Відмінними рисами машини були два великі радіатори за передньою решіткою та масивні інтеркулери під фірмовим заднім спойлером.
Через десятиліття Дін Ланзанте та його ательє Lanzante вирішили відтворити легендарний Porsche 911 із мотором Формули-1. Усього було виготовлено 11 екземплярів 930 TAG Turbo за індивідуальними замовленнями, при цьому історія кожного використаного в автомобілях двигуна ретельно задокументована.
У процесі роботи над машиною кузов повністю розбирався до голого металу та збирався заново з унікальними панелями з вуглеволокна. Легкий капот, передній та задній бампери, антикрило та алюмінієві дверні панелі ще більше знижували масу. В результаті “донорський” Porsche 911 (930) став легшим на 54 кг.
Двигун TAG-Porsche важить на 130 кг менше за стандартну 3,3-літрову опозитну «шістку» і працює в парі з 6-ступеневою «механікою». Спільно з інженерами Cosworth двигун був повністю перебраний і доопрацьований. Зокрема, він отримав нові поршні, шатуни, клапани та пружини, турбокомпресори, покращені системи охолодження та мастила, теплообмінники та вихлоп із титановими патрубками.
Встановлений у цьому екземплярі двигун TTE P01 №051 раніше стояв на машині Олена Проста на Гран-прі Німеччині 1986 року, а також на етапах в Угорщині та Японії 1987-го. Найкращий результат з цим мотором – 3-те місце на “Хунгарорінзі”. Машина отримала прізвисько AP87 і була зібрана на базі 930 Turbo 1988 модельного року, спочатку відправленого до США.
Після завершення проєкту Porsche отримала забарвлення Mintgrün та чорний шкіряний салон із вставками з тканини тартан синього та зеленого кольорів. Доповнюють образ золоті диски RUF. Автомобіль деякий час використовувався у Великій Британії, а з моменту будівництва проїхав всього 311 міль (500 км). У березні 2025 року TAG Turbo повернувся до Lanzante для обслуговування та доробок, включаючи оновлений блок управління та прошивку.
Раніше “Автоцентр” розповідав про інший екземпляр із серії TAG Turbo від Lanzante. У ньому використано двигун TTE P01, який стояла на боліді від McLaren MP4/3 Стефана Йоханссона.

