Як пройшла найбільша в Україні виставка саморобних автомобілів
Тридцять років тому, 3 серпня 1985-го, у Києві, на площі біля центрального стадіону відкрилася Перша республіканська виставка саморобних та старовинних автомобілів, що викликала велику цікавість у публіки. Основними її організаторами виступили Українська республіканська рада добровільного товариства автомотолюбителів та редакція науково-популярного журналу «Знання та праця». Про ретроавтомобілі ми вже згадували раніше, а сьогодні зупинимося на машинах, які були створені руками ентузіастів-аматорів. Фото Леоніда Гоголєва.
Багато представлених на виставці зразків відрізнялися оригінальним, непогано опрацьованим дизайном. Плюс до цього розширився тип автомобілів. Окрім мікролітражок із мотоциклетними двигунами з’явилися машини з агрегатами «Запорожців» та «Жигулів». Це різко позначилося і на динаміці автомобілів і, звичайно, на їх розмірах та комфорті. З’явився інтерес і до мінівенів, що тоді тільки входили в моду.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F9c6e662f746f11039507e0596d2831e3.jpg)
«Вікторія»
Оригінальний автомобіль спортивного стилю під назвою «Вікторія» привіз із Донецька Віктор Філоненко. Двохдверний кузов з дверима гільйотинного типу було розраховано на п’ятьох. Механічна частина взята від ВАЗ-2101.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F78135d1b2ad732a57d5cb63aa2b12530.jpg)
«Колібрі»
Наднизьке купе «Колібрі», заввишки близько метра, представив київський лікар Р. Колесник. Двомісний кузов зі склопластику, двигун від «Запорожця», а низка вузлів – від інвалідної мотоколяски С-3Д.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F0e064ce76fc28ccefed804ecd191b287.jpg)
«Золотий лист»
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fde989919ddb6fe061ce6a91b50dd6546.jpg)
«Золотий лист»
Відмінно виглядало й спорт-купе із Закарпаття – «Золотий лист», яке його творець Олексій Мельник пофарбував у золотий колір. Каркас із дюралюмінієвих профілів був обшитий сендвіч-панелями: між двома шарами склопластику знаходився пінопласт. Салон мав нестандартну посадкову формулу 2+1. Двигун 40 к. с., запозичений від “Запорожця”, розташувався ззаду.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F0eb786213fc023a3690cf0769ba1d1f3.jpg)
«Міраж»
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F021d465656d70334c9875e30745915d0.jpg)
«Міраж»
Оригінальними рішеннями вирізнявся і ще один аеродинамічний автомобіль – «Міраж» із Криму. У цієї машини для зручності посадки-висадки на тісних стоянках двері відчинялися вгору: ліва вручну, а права за допомогою електроприводу. А ще машина мала оригінальний бампер. Сила його удару об перешкоду гасилася за рахунок виходу повітря із спеціального циліндра через калібровані отвори.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F6b1da76634fbadc4239a24975af61de4.jpg)
«Мрія»
Цікавий компактвен під назвою «Мрія» представив доцент одного із столичних інститутів – В. Головань. Двигун “Запорожця” був розміщений у середній частині кузова. Машина вирізнялася зниженим рівнем внутрішнього шуму.
«Житловий автомобіль» з Єревану
Гість із Єревану С. Хечумян представив «житловий автомобіль» – комфортабельний фургон для далеких подорожей. Тримісний диван біля задньої стінки салону можна було розкласти – і виходили спальні місця для двох людей. Біля лівої стінки кузова знаходилися газова плитка та мініатюрне рукомийник із запасом води. А праворуч по борту розмістився вузький і глибокий ящик для необхідних у дорозі речей.
«Житловий автомобіль» з Єревану
Зовнішня обшивка кузова була виготовлена з алюмінієвих листів, а внутрішня – з фанерних. А між ними був шар пінопласту – для теплоізоляції. Що ж до механічної частини машини, то вона була «жигулівська».
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F3766348405d77a954789d00cd43fdc76.jpg)
«Мото-50»
Сенсацію на виставці зробив двомісний автомобіль міського типу – «Мото-50», мабуть, найменший із відомих в Україні саморобних машин закритого типу. Червона крихітка з двигуном 50 см куб. жваво колесила площею перед стадіоном, демонструючи непогану динаміку і дивовижну верткість.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fa2487e9b399987532fafc40054da6225.jpg)
«Пінгвін»
Ще один цікавий міський автомобіль, під назвою «Пінгвін», представив киянин В. Міхаровський. Завдяки щільному компонуванню невелика машина вміщала чотирьох. Зменшенню довжини сприяв і встановлений ззаду плоский двоциліндровий двигун. Це був човновий мотор «Вихор-25», призначений для охолодження забортною водою. Тож у цьому випадку довелося поряд з ним встановити невеликий саморобний радіатор.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F8e2e947bb5caa69c3f6fe7d00690b145.jpg)
Tsitadin
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Febd56d498ae033cc80b55ec9f4121935.jpg)
Tsitadin
Серед “міських” машин на виставці фігурував і електромобіль. Щоправда, це був серійна французька модель – марки Tsitadin, випуску 1974 року. Організатори виставки вирішили: нехай познайомляться з ним самодіяльні конструктори та спробують створити щось подібне.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F667f6e42a709d8b03ab0c2de3587a567.jpg)
Реплікар Lotus
Були представлені на виставці й реплікари, зроблені українськими автолюбителями. Зовні вони були подібні до відомих зарубіжних автомобілів минулих років – англійського спорт-кару Lotus та італійського Amilcar. Перший з них збудував Микола Чернець із Харкова. А другий, що цікаво, виготовили юні учасники виставки: школярі з харківського клубу «Вічний пошук».
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fdfef36890a6e842a45636158ab661909.jpg)
Реплікар Amilcar
Цей клуб продемонстрував також мікроавтомобіль «Бджілка» – триколісну малютку з двигуном від моторолера «Тула», і цікавий трицикл «Поні».
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F240413a6f7c610054f34b4bb7c0a2ad4.jpg)
«Бджілка»
На другий день виставки відбулися змагання з фігурного водіння. А потім усі її учасники вирушили в автопробіг за маршрутом Київ – Черкаси – Кропивницький – Кривий Ріг – Нова Каховка – Сімферополь – Ялта.
