НАТО переглядає рішення щодо закупівлі літаків ДРЛВ E-7A Wedgetail через зміну позиції США
НАТО переглядає рішення щодо закупівлі літаків ДРЛВ E-7A Wedgetail через зміну позиції США

НАТО переглядає рішення щодо закупівлі літаків ДРЛВ E-7A Wedgetail через зміну позиції США

Північноатлантичний Альянс поставив під сумнів своє рішення про закупівлю шести літаків дальнього радіолокаційного виявлення E-7A Wedgetail від американської компанії Boeing після того, як нове керівництво Пентагону змінило позицію щодо цього проєкту.

У листопаді 2023 року НАТО оголосила про вибір E-7A Wedgetail для заміни чотирнадцяти застарілих E-3A Sentry, які експлуатуються силами дальнього радіолокаційного виявлення альянсу з авіабази Гайленкірхен у Німеччині. Рішення було прийнято на користь американського літака, відхиливши пропозицію шведської компанії Saab щодо системи GlobalEye, пише видання Opex360.

Закупівля нових літаків мала відбуватися в рамках майбутньої початкової системи спостереження та контролю альянсу (iAFSC), до фінансування якої долучилися вісім країн-членів: США, Німеччина, Данія, Бельгія, Люксембург, Нідерланди, Норвегія та Румунія.

Однак у червні міністр оборони США Піт Гегсет поставив під сумнів рішення американських ВПС про закупівлю 26 літаків E-7A Wedgetail, вказавши на їхню вразливість та надмірну вартість.

"Якщо наші системи та платформи не є життєздатними на сучасному полі бою або не надають нам переваги в майбутньому бою, тоді ми повинні приймати важкі рішення вже зараз", — пояснив Гегсет під час парламентських слухань.

E-7A Wedgetail обладнаний багатофункціональним радаром з активною антенною решіткою MESA дальністю понад 400 км, системами радіоелектронної боротьби та різними засобами зв'язку.

Замість Wedgetail американські ВПС планують перейти на космічні сенсори системи ATMI та літаки ДРЛО E-2D Advanced Hawkeye для оновлення своїх можливостей попередження.

"План загалом перебуває на стадії оцінки", — заявив представник Агентства НАТО з підтримки та закупівель (NSPA) виданню Euractiv.

Перед альянсом постали два ключові питання: чи погодяться США фінансувати закупівлю E-7A Wedgetail через iAFSC, та чи зросте ціна літаків, якщо американські ВПС відмовляться від їх придбання?

За словами представника NSPA, агентство підведе підсумки "ближче до кінця вересня" та оцінить "доступні варіанти". Це може відкрити нові можливості для шведської компанії Saab з її системою GlobalEye, яку вже обрали шведські ВПС та французькі військово-повітряні і космічні сили.

Остаточне рішення щодо американського проєкту залишається за Конгресом США, який має вирішити, чи підтримати позицію Пентагону щодо скасування закупівлі Wedgetail.

Теги за темою
Пентагон
Джерело матеріала
loader
loader