General Motors формує свою команду щодо роботи зі штучним інтелектом
General Motors формує свою команду щодо роботи зі штучним інтелектом

General Motors формує свою команду щодо роботи зі штучним інтелектом

General Motors формує свою команду щодо роботи зі штучним інтелектом

Компанія залучила фахівців галузі ШІ з Google, Meta та AWS.

General Motors (GM) створює нову команду зі штучного інтелекту в Маунтін-В’ю, Каліфорнія, залучаючи інженерів і дослідників із провідних технологічних компаній. За останні вісім місяців корпорація найняла близько десяти співробітників з Google, Meta, Amazon Web Services та навіть Pixar. Мета – сформувати невеликий, але висококласний центр передового досвіду в галузі штучного інтелекту, повідомляє The Wall Street Journal.

Серед визначних працівників – колишній керівник напряму розробки мовних технологій Google Барак Туровський, який став першим головним директором GM з питань штучного інтелекту. Також Джон Андерсон – колишній дослідник машинного навчання Google і “ветеран” Pixar, а нині виконавчий директор з досліджень штучного інтелекту. “Я б не сказав, що це легко, але ми точно конкуруємо”, – прокоментував війну за таланти у сфері ШІ старший віцепрезидент GM із розробки програмного забезпечення та послуг Девід Річардсон, який сам приєднався до компанії у 2023 році після роботи в Apple.

За словами Річардсона, команда поки складається з менш ніж 20 осіб і навмисно залишатиметься невеликою. Вона має допомагати керівництву GM у різних напрямах – від виробництва до інженерії, ефективно впроваджувати штучний інтелект у щоденні процеси. Це включає і бек-офісні функції, і розробку автономних транспортних засобів, і створення роботів, і навіть використання даних в автоспорті.

Окремий фокус спрямований на так званих “коботів” – колаборативних роботів, які полегшуватимуть працівникам виконання ергономічно складних завдань на заводах. До цієї роботи долучається Джон Андерсон, який раніше працював у Lucasfilm, що відома за “Зоряними війнами” та “Індіано Джонсом”. Він також двічі отримував “Оскар” за технічні досягнення. Річардсон наголосив, що GM володіє унікальною базою даних, накопичених протягом десятиліть виробництва, що дозволяє компанії створювати коботів власними силами, а не залежати від сторонніх постачальників.

Серед інших напрямів роботи команди – впровадження інструментів генеративного кодування, оптимізація бездротових оновлень програмного забезпечення для наявних автомобілів, а також консультування підрозділу автоспорту GM, який охоплює NASCAR і невдовзі включить Формулу-1. Аналітика даних має допомогти приймати рішення у режимі реального часу під час перегонів. За словами Річардсона, у 2025 році компанія планує реалізувати проєкти з використання штучного інтелекту й у фінансах, розробці програмного забезпечення, управлінні персоналом та інших сферах.

Попередні спроби GM у сфері автономних технологій були менш успішними. Зокрема, програма роботаксі Cruise, що розроблялася майже десять років і коштувала понад 10 мільярдів доларів, скасована у грудні минулого року. Наразі робота над автономними системами зосереджена під керівництвом головного директора з продукції Стерлінга Андерсона, запрошеного з компанії автономних вантажних перевезень Aurora Innovation, тоді як нова команда ШІ залучається за потреби для глибших дослідницьких завдань. Річардсон наголошує, що діяльність нової групи не обмежуватиметься автономним водінням. Її завдання – допомагати всій організації: від заводського виробництва до департаментів програмного забезпечення і відділу кадрів. 

Важливою метою є також зростання ефективності виробництва в США, що має компенсувати наслідки митної політики адміністрації Дональда Трампа. За підрахунками компанії, нові тарифи знизили її операційний дохід на 1,1 мільярда доларів у другому кварталі.

Хоча команда працює переважно в Каліфорнії, її члени регулярно відвідують штаб-квартиру GM у Детройті, де компанія базується понад століття. За словами Річардсона, культурного конфлікту між фахівцями з Кремнієвої долини та ветеранами детройтського офісу немає. Він підкреслив, що метою не є перетворення GM на технологічну компанію за зразком Apple чи Google, а інтеграція нових технологічних рішень у вже налагоджене автомобільне виробництво.

Нещодавно повідомлялося, що компанія Meta призупинила наймання спеціалістів для свого підрозділу штучного інтелекту після того, як витратила значні кошти на залучення понад 50 інженерів та дослідників з інших провідних компаній. Це рішення пов'язане з реструктуризацією підрозділу, який тепер об'єднаний під брендом Meta Superintelligence Labs, що має на меті створення “суперінтелекту”. Масштабні компенсації, які в окремих випадках сягали 100 мільйонів доларів, викликали занепокоєння інвесторів щодо прибутковості компанії.

Джерело матеріала
loader