/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F5570512216c81e0b32c304bcab056f22.jpg)
Бронювання вчителів та дефіцит кадрів: скільки педагогів залишиться у школах
У Міністерстві освіти і науки України сподіваються, що чверть учителів, які працюють у школі заради бронювання, залишаться на посадах.
Як передає "Хвиля", про це розповіла заступниця міністра МОН Надія Кузьмічева в інтерв’ю hromadske.
За її словами, завдяки бронюванню учителів від мобілізації в Україні частково компенсується потреба у залученні практиків з інформаційної, технологічної та природничої сфер.
Водночас Кузьмічева наголосила, що зараз це не призводить до повного закриття потреби в кадрах, тому що вони зазвичай зосереджені в обласних містах. Також є велика диспропорція із сільською місцевістю, де якраз і відчувається нестача кадрів. Однак бронювання нібито вирівнює ситуацію.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F9b5c63fd97a7a09e8f4b37dda3c41e97.jpg)
"Але це дуже мінливо. Після скасування воєнного стану більша частина молодих педагогів вийде із системи освіти. Тому що вони заходили не через привабливість самої професії вчителя, а через те, що вчительство має оцей додатковий інструмент – бронювання", – пояснила чиновниця.
Крім того, Кузьмічева висловила надію, що частина за цей час вмотивується роботою з дітьми й залишиться працювати в школах. Але, за оцінками, це не буде більше 20-25% із числа тих, хто зайшов. Це, за її словами, нібито буде "означати відкат до стартових позицій".
"(Щоб їх утримати у професії, – ред.), потрібне системне рішення – популяризація педагогічних професій не лише через традиційний бакалаврат, але й через короткі курси для практиків. Люди, які працюють в IT чи технологічних сферах і мають практичний досвід, але не педагогічну освіту, зможуть пройти скорочене навчання за видами курсів підготовки й долучитися до викладання у школі", – розповіла заступниця міністра МОН.
Кузьмічева також уточнила, що така ініціатива прописана в Концептуальних засадах професійного розвитку вчителя, які зараз перебувають на громадському обговоренні.
За її словами, у абсолютних числах учителів у системі більше, ніж потрібно. Однак проблема не в кількості, а в якості та профільності кадрів.
У школах відчувається гостра нестача кваліфікованих учителів, особливо з природничо-наукових і точних дисциплін – біології, хімії, фізики, математики, а також із сучасних технологій. Шкільна програма включає безліч різних дисциплін, і знайти викладачів із вузькою спеціалізацією стає дедалі складніше.
Раніше ми писали, хто отримає бронь від мобілізації у вересні.

