/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F6f0dc38878459f0be303125b234f8984.jpg)
У Дніпрі клієнт судився з Ощадбанком через вкрадені 33 тисячі гривень
У Дніпрі чоловік звернувся до суду після того, як шахраї вкрали понад 33 тисячі гривень з його картки через мобільний банкінг. Клієнт звинуватив Ощадбанк у тому, що там не догледіли та дозволили злочинний переказ. На чий бік в цій історії став суд – читайте у матеріалі «Дніпро Оперативний».
У серпні 2025 року суддя Шевченківського районного суду Дніпра вирішив стягнути з Ощадбанку 33 тис. 643 грн, які зникли з рахунку клієнта.
Як почалася історія з шахрайством
Історія почалася у жовтні 2023 року, коли після третьої години дня чоловік перевірив баланс у мобільному додатку «Ощад 24/7» та побачив, що з його картки зникли всі гроші. Він одразу зателефонував до банку та повідомив про шахрайство.
Наступного дня клієнт особисто прийшов до відділення Ощадбанку на проспекті Науки у Дніпрі та отримав виписку по рахунку. З документа стало зрозуміло, що 12 жовтня о 10:31 хтось зробив два перекази на 33 тис. 643 грн. Спершу злодії переказали 29 тис. 295 грн, а потім - 4 тис. 348 грн. Операції проводились через мобільний банкінг, а перед цим хтось навіть деактивував ліміт на інтернет-операції по платіжній картці.
Після візиту до банку чоловік пішов до поліції та повідомив про злочин. Через місяць йому видали витяг про початок розслідування крадіжки у великих розмірах.
Наступним кроком клієнт офіційно звернувся до Ощадбанку та попросив повернути викрадені кошти та виплатити пеню за затримку. Однак банк відмовився це робити, тому маючи виписку з банку та витяг з поліції чоловік пішов до суду.
Що було у суді
В позові клієнт просив повернути йому вкрадені 33 тис. 643 грн, а ще виплатити 343 грн комісії та понад тисячу гривень штрафу.
У відповідь представник Ощадбанку в суді пояснив, що у банку не помітили нічого підозрілого, тому що перекази зробили коректно з використанням всіх необхідних реквізитів картки. Ймовірно, що шахраї мали код доступу до мобільного додатку, бо правильно ввели одноразовий пароль, який банк надіслав на номер телефону клієнта.
У банку вважали, що чоловік міг сам розголосити реквізити своєї картки, і завдяки цьому зловмисники вкрали гроші. Але чоловік це заперечив та заявив, що ніякі повідомлення від банку не отримував, тому не дозволяв списувати гроші. На його думку, банк не помітив підозрілих транзакцій, зроблених за одну хвилину та засумнівався, чи не розповсюдив сам банк його особисті дані.
Головним аргументом для суду стало те, що банк не зміг довести вину клієнта у розголошенні персональних даних. Всі твердження Ощадбанку про те, що чоловік сам сприяв шахрайству були лише припущеннями. В результаті, за рішенням суду Ощадбанк мав повернути клієнтові лише вкрадені 33 тис. 643 грн.

