Штучним інтелектом користуються майже 60% українців, — опитування Rakuten Viber
Штучним інтелектом користуються майже 60% українців, — опитування Rakuten Viber

Штучним інтелектом користуються майже 60% українців, — опитування Rakuten Viber

81% респондентів звертається до ШІ для пошуку інформації.

58% українців користуються штучним інтелектом, а найпопулярнішими ШІ-інструментами є ChatGPT, Gemini та Copilot. Про це свідчить опитування, яке провів Rakuten Viber. 

На питання «Про які з перелічених ШІ-інструментів ви чули?» відповіді розподілилися так: ChatGPT (85%), Google Gemini (64%), Microsoft Copilot  (20%), Midjourney (11%), Claude (8%), інше (8%), Dall-E (7%), Perplexity AI (5%), жоден (3%).

Відповіді на питання «Чи користуєтеся ви якимись ШІ-інструментами, як-от ChatGPT, Google Gemini, Midjourney чи іншими?» розподілилися таким чином:

  • Так, але не часто — 33%;

  • Так, регулярно — 25%;

  • Я ніколи не користувався/користувалася ШІ-інструментами — 21%;

  • Я не знаю, що це таке — 12%;

  • Я пробував/пробувала ШІ-інструменти, але не користуюся ними — 9%.

Rakuten Viber також запитав українців, які не користуються штучним інтелектом, що їх зупиняє від роботи з ШІ-інструментами. 30% респондентів відповіли, що стурбовані конфіденційністю або безпекою даних. Ще 30% опитаних сказали, що результати, які надавали чатботи, були не дуже корисними, а 29% — зауважили, що не довіряють інформації, яку надають ШІ-інструменти.

Серед інших відповідей українців на це запитання: 

  • Я не знаю, як це працює — 16%;

  • Було складно користуватися — 11%;

  • Вони не відповіли на мої запитання — 11%;

43% респондентів, які ніколи не користувалися ШІ-інструментами, пояснюють, що їм «і так добре». 25% кажуть, що в них не було такої можливості, 23% не впевнені у необхідності такого використання, 16% не хочуть платити, 14% не знають, які інструменти доступні або де їх знайти. Ще 5% українців не знають, як зареєструватися.

Опитані, що користуються штучним інтелектом, найчастіше звертаються до нього для пошуку інформації (81%), роботи (37%), навчання (35%), ідей та натхнення (31%), медичних порад (27%), розваг (24%), розуміння обʼєкта по фото (22%), написання електронних листів та довгих повідомлень (18%).

Методика дослідження: онлайн-опитування, кількість учасників — понад 6 тисяч.

Нагадаємо, згідно з опитуванням, яке Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) провів впродовж 14 лютого — 4 березня 2025 року, лише 26% опитаних українців мають досвід практичного використання штучного інтелекту. З них 9% — нерегулярних користувачів, 17% — регулярних користувачів.

Згідно зі щорічним дослідженням «Індекс медіаграмотності українців: 2020–2024»,проведеним на замовлення ГО «Детектор медіа», 28% опитаних українців користуються штучним інтелектом: 14% використовують його в роботі; 12% — у навчанні,  13% — з іншою метою. 

Фото: Techopedia

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги за темою
опитування
Джерело матеріала
loader
loader