Більше половини українців використовують телеграм як основне джерело інформації, – дослідження КМЄС
Більше половини українців використовують телеграм як основне джерело інформації, – дослідження КМЄС

Більше половини українців використовують телеграм як основне джерело інформації, – дослідження КМЄС

Отримують новини з телемарафону лише 21% респондентів, а з телеканалів, що не входять до марафону, — 16%.

51% українців використовують телеграм як основне джерело інформації. Про це йдеться в дослідженні, здійсненому соціологічною групою «Рейтинг» на замовлення Консультативної місії Європейського Союзу (КМЄС), презентованому 25 вересня в Українському кризовому медіа-центрі.

Дослідження мало на меті зрозуміти ставлення українців до проведення реформ, розвитку інституцій, а також процесів європейської інтеграції України.

«Такі опитування важливі для розуміння рівня довіри громадян до інституцій сектору цивільної безпеки. Вони дають безцінний зворотний зв’язок від громадян, яких ці інституції захищають і яким служать. Це ключ до розуміння того, що працює добре, а що викликає невдоволення, а отже — для коригування роботи і орієнтування діалогу з суспільством», — наголосив голова КМЄС в Україні Рольф Холмбо.

Телеграм-канали виявилися на першому місці серед джерел інформації про події в Україні — 51%. Далі йдуть трансляції блогерів у ютубі — 25%, розповіді знайомих, друзів, родичів або колег — 22%, телемарафон — 21%, телеканали, що не входять до телемарафону (5 канал, Прямий, «Еспресо», 24 канал) — 16%, новини і дописи у фейсбуку — 14%, українські інтернет-медіа — 14 %, міжнародні інтернет-медіа — 12%, тікток — 9%, вайбер — 8%, інстаграм — 6%, радіо — 6%, друковані медіа — 2%.

Більше половини українців використовують телеграм як основне джерело інформації, – дослідження КМЄС - Фото 1

Респондентів питали не лише про те, де вони беруть інформацію, але й де, на їхню думку, найбільше дезінформації. Опитані вважають, що найбільше дезінформації — в соціальних мережах (фейсбук, інстаграм) — 58%,  на другому місці канали в телеграмі та вайбері — 45%, а на третьому телебачення — 27%.

Також в опитуванні було питання «Яким організаціям найбільше довіряють у спростуванні дезінформації або фейкових новин?». Респонденти могли обрати до трьох варіантів відповіді. Незалежним журналістам довіряють  44%, Центру протидії дезінформації — 42%, Офісу Президента України — 26%, міжнародним організаціям — 21%. Також 14%  довіряє організаціям  громадянського суспільства і 11% — Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки при Міністерстві культури та стратегічних комунікацій.

Найбільш популярною платформою для отримання новин є телеграм — 62%, далі йдуть ютуб — 32% і фейсбук — 22%.

Більше половини українців використовують телеграм як основне джерело інформації, – дослідження КМЄС - Фото 2

Найбільш значною російською гібридною загрозою для національної безпеки України респонденти вказали онлайн-вербування російськими спецслужбами для вчинення злочинів — 42%. Далі йдуть фейкові новини і втручання у вибори — 32% та кібератаки — 23%. 

Опитані українці серед міжнародних організацій найбільшу підтримку висловили Європейському Союзу — 63%. Далі за рівнем підтримки йдуть Міжнародний валютний фонд — 58%, НАТО — 54%, Рада Європи — 53%, Організація Об’єднаних Націй — 40% та Організація з безпеки та співробітництва в Європі — 37%. 

Дослідження було проведене серед населення України віком від 18 років і старші в усіх областях, крім тимчасово окупованих територій Криму та Донбасу, а також територій, де на момент опитування відсутній український мобільний зв'язок.

Вибірка: 2000 респондентів. Опитували в телефонному режимі. Терміни проведення: 31 липня — 5 серпня 2025 року.

Подібні дослідження Консультативна місія ЄС проводить щорічно з 2015 року для того, щоб зрозуміти громадську думку українців про Європейський Союз і європейську інтеграцію України.

Консультативна місія Європейського Союзу почала роботу в Україні в грудні 2014 року задля підтримки в процесі реформування українського цивільного сектору безпеки.

Читайте також:

  • «Інтерньюз-Україна» презентував дослідження «Українські медіа: споживання новин і довіра у 2025 році»
  • Майже половина українців вважає дезінформацію нагальною проблемою, — дослідження «Інтерньюз-Україна»
  • 22% опитаних користувачів новинних сайтів готові платити за доступ до медіа, — дослідження «Інтерньюз-Україна»
  • Кількість глядачів телемарафону «Єдині новини» зросла, — дослідження «Інтерньюз-Україна»
  • Більш 30% українців отримують новини лише із соцмереж, — дослідження «Інтерньюз-Україна»

Фото: Український кризовий медіа-центр 

LIKED THE ARTICLE?
СПОДОБАЛАСЯ СТАТТЯ?
Help us do more for you!
Допоможіть нам зробити для вас більше!
Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Джерело матеріала
loader
loader