/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fe39f38f0e8bcee4320accc4f0955353b.jpg)
DoorDash представляє Dot, свого автономного робота, створеного для доставки їжі
DoorDash представила Dot, невеликого робота власної розробки, який може автономно пересуватися дорогами, велосипедними доріжками та тротуарами, доставляючи їжу та невеликі посилки зі швидкістю до 20 миль на годину. Dot розроблений так, щоб виглядати приязно та навіть мультяшно — пофарбований у яскраво-червоний колір, з великими світлодіодними очима та ротом, який відкривається, показуючи, де він тримає вашу їжу, — хоча я б сказав, що це трохи моторошно.
DoorDash заявляє, що вже тестує робота з партнерами з раннього доступу в столичному регіоні Фінікса та планує зробити його доступним для 1,6 мільйона жителів регіону до кінця 2025 року.
Може здатися дивним, що такий додаток для доставлення їжі, як DoorDash, конкурує з трильйонними компаніями, такими як Google та Tesla, у сфері технології автономних транспортних засобів (АВ). У Сан-Франциско, Остіні та містах по всій країні виклик роботаксі вже є звичним явищем для багатьох мешканців. DoorDash стверджує, що аналогічна розплата чекає і на сферу доставлення їжі, і що розмір та дизайн Dot є ключовими.
Ставки для цього маленького, милого (жахливого?) робота високі. Незліченні стартапи спалахнули в аудіовізуальній сфері, деякі навіть зіткнулися зі штрафами та оштрафами, коли їхні машини завдали шкоди. Роботаксі також стали символом ширшого прагнення до автоматизації в Кремнієвій долині — і мішенню для громадського гніву. Waymo зазнали вандалізму на міських вулицях , і легко уявити, що Dots стане наступним символом цієї напруженості.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fe0befa6f7bc6b25c3671bae896d7075b.jpg)
У понеділок у штаб-квартирі компанії в Сан-Франциско співзасновник DoorDash Стенлі Танг заявив журналістам, що автономне доставлення в передмістях і містах може стати великим ринком. Танг сказав, що ключем до успіху роботів-доставників є подолання «перших і останніх десяти футів», маючи на увазі отримання та доставку товарів. Тротуарні роботи, такі як розроблені такими компаніями, як Serve Robotics , вирішують цю проблему подолання вузьких просторів, але вони не можуть їздити по дорогах або на високих швидкостях, як Dot.
«Вам не завжди потрібен повнорозмірний автомобіль, щоб доставити тюбик зубної пасти або пачку підгузків», – сказав Танг. «Dot спеціально створений для мільйонів доставлення, які ми здійснюємо щодня. Він достатньо малий, щоб долати дверні проїзди та під’їзні шляхи, достатньо швидкий, щоб підтримувати якість їжі, і достатньо розумний, щоб оптимізувати найкращі маршрути доставлення».
Дот має чотири колеса, його висота менш як п'ять футів, а ширина — одного метра. Він приблизно вдесятеро менший за розмір автомобіля та важить 350 фунтів. Натисніть кнопку на тому, що можна описати лише як «рот» Дота, і відкривається достатньо вантажного простору, щоб помістити шість коробок з піцою або до 30 фунтів їжі. Продавці можуть розмістити в Доті різні вставки для задоволення своїх потреб, зокрема підсклянники та холодильники.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F71f689d0138b5a9ad364a04dde8a6d2d.jpg)
Також на даху автомобіля є світлодіодна стрічка для відображення тексту та динаміки, які можуть видавати роботизований голос. DoorDash каже, що на Dot навіть є мікрофон, який одного дня може бути використаний для полегшення розмов між клієнтами та Dot за допомогою штучного інтелекту.
Кожен пристрій працює від змінного акумулятора, який можна заряджати окремо. Компанія стверджує, що це була ключова конструктивна особливість для розмежування зберігання та заряджання транспортних засобів.
Для навігації Dot використовує вісім зовнішніх камер, а також чотири радари та три лідарні датчики для виявлення перешкод. DoorDash стверджує, що камери підключені до моделі штучного інтелекту в режимі реального часу, яка поєднує глибоке навчання та алгоритми на основі пошуку, щоб знайти найкращий шлях до клієнтів.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F87c66354fcbe905b028a803196c8e3b5.jpg)
Компанія витратила останні сім років на розвиток Dot. Ще у 2019 році DoorDash придбала AV-стартап Scotty Labs та залучила співзасновників іншого AV-стартапу з картографування, Lvl 5. У 2021 році компанія найняла Ашу Реге, колишнього керівника AV-компанії Zoox, що належить Amazon, щоб очолити свій підрозділ автономії.
В інтерв'ю TechCrunch Редж каже, що перші розмови DoorDash із законодавцями щодо Dot були позитивними. Він каже, що міські та чиновники рекламували доставку невеликих транспортних засобів як спосіб зменшення заторів.
Працівники служби доставлення можуть бути менш ентузіастичними. У прес-релізі DoorDash зазначається, що люди все ще виконуватимуть переважну більшість своїх щоденних замовлень, тоді як автоматизація дозволить деяким «більше зосередитися на замовленнях високої вартості, які потребують людської оцінки та турботи».
Ще однією перешкодою для Dot є безпека. Редж каже, що Dot навчений бути шанобливим до велосипедистів та пішоходів, але водночас достатньо великим, щоб його було видно водіям.
Якщо Dot стикається з проблемами на дорозі, Редж каже, що люди не можуть керувати Dot дистанційно. DoorDash вважає, що телекерування — це не правильний підхід для Dot, і натомість навчає його просто чекати та зупинятися на узбіччі (хоча в деяких випадках це легше сказати, ніж зробити). Редж каже, що у серйозних випадках до місця розташування Dot буде направлено польового оператора.
У Фініксі DoorDash створила екосистему для підтримки свого невеликого парку роботів Dot: склади для зберігання роботів, зарядні станції для заряджання їхніх акумуляторів та польові оператори для їх очищення та порятунку. Реге відмовився розкрити кількість персоналу чи витрати на цю екосистему.
Так само, як люди пошкодили Waymo, цілком ймовірно, що люди спробують зіпсувати Dots. DoorDash каже, що всередині вантажного відділення Dot була встановлена камера, частково для того, щоб маленькі люди не залізли всередину. Dot також достатньо легкий, щоб його могли перекинути кілька людей, але Редж каже, що польові оператори можуть перевернути його у вертикальне положення, якщо це коли-небудь трапиться.
Хоча Dot може здаватися грайливим, для DoorDash це серйозне та масштабне починання. Компанія, безсумнівно, хотіла б випередити Uber та Instacart у виході на ринок автономних транспортних засобів доставки. Dot може змінити позиції DoorDash на ринку доставки, але також може створити цілий ряд нових викликів.

