/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2F25b5c4b8c0e8769f4bf6c5f162046b24.jpg)
Полювання на F-35 і гіперзвук: Росія відновлює програму перехоплювачів МіГ-41
У Росії завершено розробку перехоплювача нового покоління МіГ-41, і найближчими роками очікується випробувальний політ прототипу. Літак позиціонується як наступник МіГ-31 і призначений для боротьби з гіперзвуковими ракетами, стелс-літаками, включно з F-35, і навіть цілями на низькій навколоземній орбіті.
МіГ-41 розробляється в межах програми ПАК ДП і позиціонується як багатофункціональний дальній перехоплювач нового покоління. Про це повідомляє профільне видання Army Recognition з посиланням на російські джерела.
Завдання, які має виконувати новий літак, виходять далеко за межі класичної оборони повітряного простору. МіГ-41 має перехоплювати не тільки стратегічні бомбардувальники, а й гіперзвукові ракети, літаки-"невидимки" на кшталт F-35, а також виконувати місії протисупутникової оборони.
За словами генерал-майора авіації РФ у відставці Володимира Попова, проєкт спирається на доробок радянських часів, коли ще в 1980-х проводилися дослідження високошвидкісних перехоплювачів. Однак тоді розробки призупинили і відновили лише у 2010-х, уже в оновленій концепції.
Перехоплювач МіГ-41: заявлені можливості
Головна особливість МіГ-41 — ставка на екстремальні показники швидкості та висоти. Літак має розганятися понад 4 Маха і працювати на висотах, що наближаються до навколокосмічних. Для порівняння, його попередник МіГ-31 розвиває близько 2,8 Маха і має стелю 20 км. Розробники стверджують, що новий літак зможе вирішувати завдання глобального перехоплення в Арктиці та на далеких підступах до російського повітряного простору.
При цьому експерти вказують на серйозні технологічні виклики: стійкий політ на швидкостях понад 4 Маха вимагає застосування термостійких композитів, систем охолодження і нових енергетичних рішень. Такі труднощі, поряд із фінансуванням, можуть уповільнити реалізацію програми.
Експерти також нагадують, що Росія вже стикалася із затримками та обмеженнями в інших авіапроєктах. Наприклад, за програмою Су-57, запущеною ще у 2000-х, до теперішнього моменту поставили лише обмежену кількість машин. Тому успіх МіГ-41 залежатиме не тільки від інженерних рішень, а й від готовності промисловості забезпечити серійне виробництво.
Нагадаємо, з урахуванням заявлених характеристик російського перехоплювача МіГ-41, американські експерти назвали цей проєкт плодом уяви і блефом. Йдеться про велику маневреність літака на надзвукових швидкостях і впровадження стелс-технологій.

