/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Fac6b6f41927c2ef6a1e8b1da33f24683.jpg)
Компанія Helsing презентувала прототип безпілотного винищувача CA-1 Europa
Про це повідомляє Укрінформ з посиланням на сайт компанії.
"Безпілотні винищувачі стануть ключовою можливістю для встановлення переваги в повітрі та забезпечення нашої безпеки. Європа не може дозволити собі відставати в цій сфері чи ставати залежною від третіх сторін. Завдяки CA-1 Europa ми подбаємо, щоб цього не сталося", – заявив співзасновник і співгенеральний директор Helsing Торстен Рейл.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Fb582b70128ae2d082eb59c69d57dffe0.png)
Компанія представила повнорозмірну конструкторську модель CA-1 Europa на підприємстві своєї дочірньої компанії Grob Aircraft. Безпілотний винищувач розробляється у співпраці з європейськими партнерами у сфері авіакосмічної інженерії.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Fd169d0f1ebfbc6287a55a9acffe49f80.png)
Зазначається, що протягом останніх чотирьох років Helsing створила низку алгоритмів штучного інтелекту для програм майбутніх авіасистем, зокрема автономного "ШІ-пілота" Centaur. Раніше цього року Centaur було продемонстровано разом зі партнером Saab на винищувачі Gripen. У безпілотному винищувачі CA-1 Europa ця система автономного управління поєднується з можливостями Grob у проєктуванні та виробництві літаків масою 3–5 тонн.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Fa10381a10aa274c54dbf6a6486a71b80.png)
Літак спроєктований як автономний багатоцільовий винищувач із високими дозвуковими швидкостями, здатний виконувати завдання як окремо, так і у складі "зграї" безпілотних апаратів. Літак довжиною у 11 метрів має розмах крил 10 метрів, максимальна злітна вага: 4 тони. CA-1 Europa має просунуту програмну операційну систему, що дозволяє інтегрувати сенсори, системи самозахисту, озброєння та інші програмні додатки.
Крім того, Helsing розробляє командно-штабну систему для планування, контролю й моніторингу автономних місій.
Як повідомляв Укрінформ, шведська компанія Saab та німецький оборонний стартап Helsing провели бойові випробування винищувача Gripen E, пілотованого штучним інтелектом, у двобої зі справжнім пілотом.
Фото: Helsing

