/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F9b22df3f9df8d5b72e87a002609f5234.jpg)
Перший європейський туристичний електробус отримав запас ходу 650 км
Компанія MAN Truck & Bus презентувала на виставці Busworld Europe 2025 у Брюсселі лайнер Lion’s Coach E, ставши таким чином першим європейським виробником туристичних автобусів на електротязі. Нове сімейство Generation E доповнює міські та приміські електробуси Lion’s Сity E, які з 2019 року розійшлися у кількості майже 3000 од. Так, лише за перші шість місяців 2025 року було реалізовано 670 од., що становить 50% від усіх проданих міських автобусів MAN у Європі.
Lion’s Coach E отримав оригінальний дизайн Smart Flow Design. Достатньо подивитися на вигнуту середню стійку, підняту в передній частині лінію даху та сині «вії» над світлодіодними фарами. Електробус має відмінну аеродинаміку – коефіцієнт Cw можна порівняти з показниками компактних SUV.
Електробус представлений у тривісному виконанні завдовжки 13,9 м і розрахований на повну масу 27,3 т. Це дало можливість розмістити два додаткові акумуляторні блоки перед задньою віссю, окрім чотирьох стандартних у задньому звисі.
Таким чином, автобус може перевозити до 63 пасажирів без обмеження за обсягом багажу, на відміну від дизельних побратимів. Обсяг багажних відсіків становить 13 м куб, а з урахуванням багажних полиць – 15 м куб. Таким чином, на одного пасажира припадає 180 або 215 л багажного простору.
Lion’s Coach E оснащений центральним синхронним (PSM) електродвигуом MAN eCD330, який розвиває максимальну потужність 330 кВт у діапазоні 2740 – 5500 об/хв. Максимальний крутний момент на колесах, при 4-й передачі становить 20 000 Нм. З електромотором працює чотириступенева автоматизована коробка передач MAN TipMatic 4, що має мінімальні переривання при навантаженні.
Двигун живлять від чотирьох до шести нікель-марганець-кобальтових (NMC) акумуляторних блоків, що виробляються на новому заводі MAN у Нюрнберзі. Місткість одного блоку становить 89 кВт.год. А сумарна ємність батарей варіюється від 356 до 534 кВт.год, 90% з яких – корисна. Таким чином за сприятливих умов запас ходу може досягати 650 км, що цілком достатньо для коротких та середніх маршрутів. Поки що доступна зарядка ССS потужністю 375 кВт, яка «наповнює» батареї за 1,5 години. Незабаром має з’явитися набагато швидша, MCS – на 750 кВт.
Lion’s Coach E побудований на новій електронній платформі, яку з 2024 року мають усі автобуси MAN та Neoplan. Машина укомплектована цифровою панеллю приладів з інтуїтивно-зрозумілою концепцією керування Smart Select, яка працює в парі з численними системами допомоги водієві. Зазначимо, що електробус відповідає найновішим правилам безпеки GSR, які були введені в ЄС у 2024 році.
У комплектацію входять новітня система аварійного гальмування EBA+ з функцією виявлення пішоходів, система Attention-Guard, система утримання на смузі руху, система розпізнавання дорожніх знаків обмеження швидкості та ін. При втраті водієм контролю за автобусом (засинання, погане самопочуття) система активує автоматичне гальмування в межах смуги, у тому числі на звивистій дорозі. Виробництво першого європейського туристичного електробуса розгорнеться на заводі MAN Truck&Bus в Анкарі.
