Як із ЗАЗ-965 зробили пікап
Про існування ЗАЗ-965 з кузовом пікап знають мало хто, проте такі машини свого часу були виготовлені в невеликій кількості. На цьому унікальному відео, опублікованому на сторінці Українські автомобілі у Фейсбуку, показано один із таких вантажівок на вулицях Запоріжжя 60-х рр.
Коли виробництво автомобілів ЗАЗ-965 у Запоріжжі ще тільки планувалося, то вже тоді було намічено випускати не лише одну базову модель, а й низку модифікацій. Серед 22 дослідних зразків, виготовлених у 1960 році, ще до початку серійного випуску товарних машин (1 жовтня), було зокрема й кілька пікапів.
Цікаво, що вони були спеціально призначені для внутрішньозаводських перевезень. Так, до речі, робили в нас й на інших заводах. Наприклад, на Київському мотоциклетному, де територією роз’їжджали М-72 та К-750, оснащені спеціальними вантажними колясками. А на ЗАЗі, який мав велику територію, точніше навіть дві – по обидва боки жвавої вулиці, використовували свої машини, як кажуть, сам Бог велів.
Спочатку випускалися пікапи на базі ЗАЗ-965А, а пізніше – «вушастика» 966 та «мильниці» 968М. Щоправда, об’єм вантажного відсіку у всіх цих машин вийшов невеликий – він був затиснутий між двомісною кабіною та розташованим ззаду моторним відсіком. Вантажопідйомність становила лише близько 150 кг. Проте заводчани були раді й цьому
Більше того, на такі пікапи поклали око й споживачі за межами заводу. І вже на початку 90-х завод почав виготовляти такі машини, призначені для вільного продажу. Вони здобули власний індекс ЗАЗ-968 МП.
Ситуація змінилася, коли на виробництво пішли передньопривідні «Таврії», до програми випуску яких входили пікапи для широкого споживача. Але заводчан вони влаштовували не завжди. І на території підприємства можна було зустріти спеціально виготовлену подовжену версію пікапа. Вона була зроблена спеціально для міжцехового перевезення кузовів товарних машин.

