/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F15%2F299825ebbb2cf64c233bb2ae4f79ecab.jpg)
У Audi є більше секретів у своєму китайському електромобілі за $33 000, ніж просто дешева робоча сила
Новий електричний Audi E5 Sportback швидко набрав популярність у Китаї, отримавши понад 10 000 попередніх замовлень лише за півгодини після презентації. Головною причиною такого успіху стала несподівано низька ціна, яка більше відповідає моделям Toyota, а не преміальним німецьким електромобілям.У Китаї Audi E5 стартує з ціни 235 900 юанів, що еквівалентно приблизно 33 100 доларам або 28 211 євро. Це дуже вигідна пропозиція для автомобіля класу люкс, який оснащений акумулятором ємністю 76 кВт·год, заднім мотором потужністю 295 к.с. і заявленим запасом ходу 384 милі (618 км) за місцевими стандартами тестування.Старші комплектації пропонують ще більше: потужність досягає 776 к.с., а покупці отримують оточуючу цифрову кабіну та програмне забезпечення, спеціально адаптоване для китайських споживачів. Інтер’єр поєднує алькантару з шкірою, а список технологій включає функції, які зазвичай доступні лише у дорожчих моделях.Для порівняння, найдоступніший кросовер Audi в Німеччині – це Q2, компактна модель, яка починається від 29 000 євро (34 000 доларів або 242 500 юанів) за базову версію з 3-циліндровим двигуном потужністю 116 к.с., включаючи німецький податок на додану вартість.На відміну від моделей Audi, які продаються в інших регіонах, E5 є ексклюзивним для Китаю і навіть має нову емблему. Замість традиційних чотирьох кілець на решітці радіатора вказано просто «AUDI» – свідомий відхід від традицій, спрямований на приваблення молодших, технологічно орієнтованих покупців.Хоча може здатися, що низька ціна пов’язана з дешевшою робочою силою в Китаї, вартість праці становить лише близько десяти відсотків від загальної вартості автомобіля. Насправді, низка інших факторів допомагає Audi підтримувати доступність E5 за західними стандартами: нижча вартість акумуляторів, значно дешевша енергія та більш ефективне локальне виробництво. Крім того, у Німеччині діє 19% податок на додану вартість, тоді як у Китаї для звичайних автомобілів застосовується лише 10%, а для електромобілів у деяких випадках – нульовий відсоток.Ще одним важливим аспектом є те, що виробники в Китаї готові працювати з набагато нижчими маржами, ніж це прийнято для німецьких брендів. Якби автомобіль, подібний до E5, вироблявся та продавався в Європі, його ціна, ймовірно, була б удвічі вищою, якщо не більше.У Німеччині ситуація виглядає значно складніше. Автомобільна промисловість переживає важкі часи: Audi планує скоротити близько 7 500 робочих місць до 2029 року, Mercedes проводить глибоку реструктуризацію, а Porsche відкладає свої плани щодо електромобілів. BMW почувається трохи краще, але також скоротив тисячі тимчасових посад.Згідно з нещодавнім дослідженням EY, автомобільна промисловість Німеччини втратила понад 50 000 робочих місць минулого року, що становить приблизно сім відсотків робочої сили. Порівняно з рівнем до COVID, сектор зараз забезпечує на 112 000 людей менше. Жодна інша вітчизняна галузь не зазнала таких втрат.У цьому контексті рішення Audi запустити окремий бренд у Китаї виглядає сміливим та показовим. Конкуренти BMW і Mercedes тепер опинилися під тиском, оскільки якщо різниця в ціні стане занадто великою, клієнти можуть перейти на Audi. Експерти застерігають, що якщо німецькі виробники не навчаться будувати автомобілі, які цікавлять клієнтів – за правильною ціною та з правильними витратами – вони можуть втратити свої позиції на глобальному ринку. Майбутнє автомобільної промисловості все більше визначається в Азії, і без ефективної стратегії для Китаю німецькі бренди ризикують втратити свій вплив.Ціна на Audi E5 Sportback в Китаї є не лише результатом локальних переваг, але й свідчить про глибші зміни в глобальній автомобільній промисловості. Зростаюча конкуренція з боку азійських виробників та зміни в податкових та енергетичних політиках можуть вплинути на стратегії європейських компаній, змушуючи їх шукати нові шляхи для збереження конкурентоспроможності. Успіх моделей, таких як E5, може стати зразком для майбутніх розробок, орієнтованих на конкретні ринкові умови та потреби споживачів.

