/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2Ff8c750c16c2fd75623a33209b8194d27.jpg)
"Секретна" технологія для електрокарів заощадить тисячі доларів на енергії: що таке V2G
Технологія Vehicle-to-Grid (V2G) перетворює електромобілі на портативні електростанції, що робить володіння ними набагато вигіднішим.
Після 18 років очікувань V2G нарешті виходить із лабораторій і готується до масового впровадження. Одразу кілька великих енергетичних компаній в Австралії запускають пілотні проєкти, які дадуть змогу власникам електрокарів продавати надлишки енергії зі своїх батарей назад у мережу, пише The Driven.
Скільки можна заробити
V2G функціонує за допомогою двонаправленого зарядного пристрою, який не тільки заряджає електромобіль, а й може забирати енергію з його акумулятора для живлення електроніки в будинку. Це, зокрема, може стати в пригоді під час блекаутів. А в моменти пікового попиту, коли ціни на електрику максимальні, власник може продати енергію зі своєї батареї.
За даними одного з пілотних проектів, учасники можуть заробляти від 2000 до 3000 доларів на рік. За 10 років експлуатації автомобіля ця сума може досягти $25 000, що кардинально змінює економіку володіння електрокаром.
"Уявіть подібні пропозиції від автовиробників: якщо ви купите цю машину, ваші витрати на паливо обнуляться, а рахунки за електрику стануть негативними. Це дуже переконлива концепція", — каже Ден Адамс, співгенеральний директор компанії Amber.
Перешкоди для впровадження
Є два нюанси: гарантія на батарею і сумісність. Багато компаній побоювалися, що постійна віддача енергії в мережу призведе до швидкої деградації акумулятора, і не давали гарантію на такий сценарій використання. Однак тести показують, що розрядка в режимі V2G відбувається на дуже низькій потужності (7-11 кВт), що набагато менш шкідливо для АКБ, ніж різке прискорення авто (80-300 кВт).
Крім того, з'ясувалося, що майже всі сучасні електрокари технічно здатні працювати в режимі V2G, навіть якщо виробник цього не заявляє. Це означає, що для масового застосування технології потрібен лише перегляд гарантійних зобов'язань, а нове оснащення не знадобиться. Експерти впевнені, що щойно один великий бренд офіційно дозволить V2G, решта візьмуть з нього приклад, щоб не програти в конкурентній боротьбі.
Раніше Фокус писав, як новий американський акумулятор збільшить запас ходу електромобілів на 50%. Компанія 24M Technologies розробила поліпшену технологію виробництва акумуляторів. Рішення теоретично підвищує запас ходу електрокарів на 50% без збільшення розмірів батареї.

