/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F59099ecfa3c94928947f7e597bd3a3ec.jpg)
Що потрібно зробити зі смартфоном перед продажем чи утилізацією
Скидання смартфона до заводських налаштувань перед продажем не гарантує повного видалення особистих даних. У відомстві нагадують, що продаж, передача або утилізація як корпоративного, так і особистого пристрою – це не просто побутова операція, а питання інформаційної безпеки. Поширена помилка, що стандартне скидання повністю очищує пам’ять, створює значні ризики для конфіденційності.
Фахівці пояснюють, що скидання зазвичай лише розриває логічні зв’язки з даними, тоді як сама інформація залишається в пам’яті до моменту перезапису. Використовуючи спеціальне програмне забезпечення, зловмисники можуть відновити фрагменти фото та документів, метадані, сліди активності, історію браузера, паролі, листування в месенджерах, публікації, геодані, акаунти та токени автентифікації.
Щоб мінімізувати ризики, перед продажем слід увімкнути шифрування пристрою, видалити всі облікові записи, додатки та сервіси, виконати скидання до заводських налаштувань, а потім перезаписати пам’ять – наприклад, завантаживши великі файли чи колекції зображень і фільмів, після чого знову скинути налаштування. Окрім цього, потрібно вилучити SIM-карти та SD-карти, адже на них також зберігається конфіденційна інформація.
У сучасних умовах, коли смартфон фактично є “цифровим двійником” людини, фахівці радять приділити фінальному очищенню пристрою достатньо часу, щоб уникнути витоку особистих даних.

