Великі валізи та щедрі компенсації: у Європарламенті підтримали права авіапасажирів
Великі валізи та щедрі компенсації: у Європарламенті підтримали права авіапасажирів

Великі валізи та щедрі компенсації: у Європарламенті підтримали права авіапасажирів

Європейські авіакомпанії у вівторок засудили прийняття транспортним комітетом Європейського парламенту тексту законопроєкту, який відмовляється ускладнювати авіапасажирам отримання компенсації за затримку рейсів.

Про це, як пише "Європейська правда", повідомляє Politico.

Текст, прийнятий комітетом у понеділок 34 голосами проти 0 при двох, що утрималися, також підтримує пропозицію дозволити пасажирам безкоштовно брати на борт літака ручну поклажу вагою до 7 кілограмів.

Текст представляє позицію парламенту щодо проєкту реформи прав авіапасажирів.

Позиція різко контрастує з пропозиціями Єврокомісії та Ради ЄС, а це означає, що тристоронні переговори, які розпочнуться в середу, швидше за все, не будуть успішними.

Позиція комітету обурила авіаційну галузь, і у вівторок A4E – лобі авіакомпаній, до якого входять Lufthansa, Air France-KLM, Ryanair і власник British Airways, компанія IAG – назвала текст парламенту "нереалістичним".

Чинне регулювання надає авіапасажирам компенсацію в розмірі від 250 до 600 євро, залежно від довжини маршруту, за всі рейси, затримані щонайменше на три години.

У 2013 році Комісія запропонувала підвищити поріг затримки до п'яти годин для всіх рейсів всередині ЄС або для рейсів на відстань до 3 500 км; дев'яти годин для рейсів за межі ЄС на відстань від 3 500 км до 6 000 км; і 12 годин для рейсів за межі ЄС на відстань понад 6 000 км.

Документ був заблокований протягом багатьох років і зрушив з місця лише тоді, коли в червні Рада запропонувала встановити поріг у чотири години для польотів на відстань до 3500 км або в межах ЄС, і шість годин для польотів на відстань понад 3500 км.

Але Європарламент виступив проти скорочення прав на компенсацію, і учасники переговорів мають намір наполягати на цій позиції під час майбутніх тристоронніх переговорів.

Позиція парламенту також включає право на безкоштовне перевезення однієї одиниці ручної поклажі вагою до 7 кілограмів, навіть на лоукостах, за умови, що вона не перевищуватиме "максимальних розмірів 100 см (сума довжини, ширини та висоти)".

Пасажирам також буде дозволено брати з собою невелику сумку під сидіння.

Рада ЄС хоче дозволити лише одну безкоштовну сумку з максимальними розмірами 40 см х 30 см х 15 см, яка може поміститися під переднім сидінням.

Авіакомпанії також виступають проти позиції парламенту.

"Політичні заклики запровадити "безкоштовну" ручну поклажу повністю не узгоджуються з уподобаннями пасажирів", – заявили в A4E, стверджуючи, що пасажири віддають перевагу дешевшим тарифам і можливості придбати додаткові сумки, а не платити вищі тарифи за квиток, який включає ручну поклажу.

Позиція парламенту також надає пасажирам право вибору між паперовим і цифровим посадковим талоном – пропозиція, яка різко контрастує з нещодавньою заявою Ryanair про те, що з 12 листопада всі пасажири повинні будуть пред'являти цифровий квиток в офіційному додатку авіакомпанії.

Раніше гендиректор ірландського лоукостера Ryanair Майкл О’Лірі розкритикував ініціативу Європарламенту, якою хочуть розширити гарантовані права пасажирів щодо ручної поклажі.

Air i Ryanair після численних скарг пасажирів з цього приводу.

Торік угорський регулятор оштрафував Wizz.

Air на 770 тисяч євро за непрозорий опис сервісу автоматичної реєстрації (check-in) і скеровування клієнтів до дорожчих пакетів послуг.

Джерело матеріала
loader
loader