/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F424dd2bdb6dea4abcd5d9f73f8f1a5e9.jpg)
Французькі розробники представили атомний авіаносець PA-NG
Франція офіційно розпочала виготовлення компонентів для найбільшого атомного авіаносця Європи — PA-NG (Porte-Avions Nouvelle Génération), зокрема перших реакторів нового типу K22, кожен потужністю близько 225 мегаватів теплової енергії. Вони забезпечуватимуть живлення для електромагнітних катапульт та систем корабля тривалої автономної дії. Початок складання корпусу запланований на кінець 2025 або початок 2026 року, а введення корабля в експлуатацію очікується приблизно у 2038 році.
Реактори K22, розроблені компанією TechnicAtome під наглядом CEA, замінять попереднє покоління K15, встановлене на авіаносці Charles de Gaulle. Нові установки забезпечують на 50% більше теплової потужності, мають компактнішу конфігурацію з пластинчастим парогенератором і розраховані на десятирічний цикл роботи без дозаправлення. Їх конструкція передбачає стійкість до ударів і зовнішніх впливів, а виробництво основних компонентів розподілене між підприємствами Framatome (Le Creusot) і Naval Group Nantes-Indret, із тестуванням на реакторі в Кадараші.
Авіаносець матиме водотоннажність близько 78 000 тонн, довжину 310 метрів і ширину польотної палуби до 85 метрів. Його енергосистема дозволить розвивати швидкість до 27 вузлів. На борту передбачено дві електромагнітні катапульти EMALS і систему гальмування AAG, що наближає французький проєкт до стандартів американського класу Gerald R. Ford. Авіакрило включатиме винищувачі Rafale M, літаки E-2D Hawkeye, перспективні бойові літаки нового покоління та безпілотні системи.
Основне складання ядерного відсіку відбуватиметься на корабельні Saint-Nazaire, після чого корабель буде добудований та оснащений у Тулоні. Морські випробування з тимчасовими дизельними генераторами плануються до 2036 року, а пускові випробування реакторів — у Середземному морі перед фінальною сертифікацією.

