/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Ff70d459d52307a486f55c8620a7b248e.jpg)
Китай презентував перший плазмовий реактивний двигун, який може стати проривом в авіації
У Китаї представили перший плазмовий реактивний двигун, який не використовує водень або батареї. Такий винахід може кардинально змінити майбутнє авіації, адже він не викидає в атмосферу викопне паливо або хімічні речовини. Про це пише Econews.
"Цей плазмовий реактивний двигун не потребує викопного палива або хімічних палив. Цей проєкт, спрямований на створення авіації з нульовими викидами, очолював професор Джау Танг з Уханьського університету, команда якого використовувала в основному мікрохвильову технологію та фізику плазми", - уточнили в публікації.
Попри те, що більшість реактивних двигунів залежать від внутрішнього згоряння, технологія цього двигуна спрямована на зменшення глобальних викидів вуглецю, особливо в авіаційній галузі. Прототип Танга демонструє двигун, який взагалі не спалює паливо.
"Використовуючи стиснене атмосферне повітря, конструкція вводить в повітря мікрохвилі з частотою 2,45 ГГц (гігагерц), що є частотою, схожою на частоту мікрохвиль. Своєю чергою електрони відриваються від атомів і утворюється плазма. Іонізований газ буде діяти як високоенергетична рідина, дозволяючи створювати тягу реактивного двигуна без згоряння. Прототип може підняти вертикально сталеву кулю вагою 1 кг; проте багато дослідників стверджують, що рівень тяги є цілком сумісним з комерційними реактивними двигунами", - пояснюють в Econews.
Як це відкриття вплине на літаки у майбутньому
Як пишуть у виданні, майбутні літаки будуть використовувати фізику плазми для зльоту. Плазма вважається четвертим станом речовини та утворюється, коли енергія вириває електрони з атомів.
"Вчені вже давно вивчають плазмовий двигун, особливо для космічних подорожей, а NASA приділяє особливу увагу фізиці плазми. Професор Танг вирішив використовувати плазмові двигуни для роботи у вакуумних середовищах, щоб створити мінімальну тягу. Танг і його команда розглянули конструкцію, яка могла б працювати в повітрі, іонізуючись мікрохвильовою енергією для створення тяги", - додають у матеріалі.
Для конструкції Танга необхідне потужне електропостачання, особливо з відновлювальних джерел. Таким чином плазмові реактивні двигуни замінять турбіни внутрішнього згоряння в літаках та дронах, забезпечуючи безвуглецевий двигун з паливним баком.
Переваги такої розробки
Через те, що авіаційна промисловість відповідає за значну частину глобальних викидів CO₂, конструкція літака Танга значно економить атмосферу.
"Відмова від водневих паливних елементів або акумуляторних батарей є чудовим рішенням, оскільки і водень, і акумуляторні батареї мають свої недоліки. Прототип літака Танга не має жодних проблем, з якими стикаються літаки на водневому паливі або літаки на акумуляторних батареях", - запевняють в Econews.
Водночас конструкція професора має проблеми, але цей прототип є кроком у правильному напрямку, якщо говорити про майбутнє авіації.

